The Analysis Of Technology Acceptance Model And E-Trust Towards Loyalty In Traveloka’s Airlines E-Ticketing

Harjanti, Faisha Namira (2017) The Analysis Of Technology Acceptance Model And E-Trust Towards Loyalty In Traveloka’s Airlines E-Ticketing. Sarjana thesis, Universitas Brawijaya.

Abstract

Tujuan dari studi ini adalah untuk meneliti pengaruh Persepsi Kegunaan,Persepsi Kemudahan Penggunaan, dan kepercayaan elektonik terhadap Loyalitas Pelanggan pada E-Ticketing maskapai penerbangan Traveloka. Jenis penilitian yang digunakan adalah penilitian Eksplanatori. Kuestioner in telah didistribusikan secara purposive sampling sebanyak 288 responden mahasiswa di Fakultas Ekonomi dan Bisnis di Universitas Brawijaya. Data kolektif diolah dengan Analisis Faktor dan Analisis Regresi Berganda. Temuan Analisis Faktor menunjukkan bahwa indikator persepsi kegunaan, persepsi kemudahan penggunaan, kepercayaan elektronik,dan loyalitas pelanggan memenuhi syarat dalam dapat mewakili atau menjelaskan variabel yang terbentuk. Selain itu, hasil dari Analisis Regresi Berganda mengungkapkan bahwa tiga variabel bebas, terkecuali variabel Persepsi Kemudahan Penggunaan memiliki pengaruh signifikan secara parsial terhadap Loyalitas Pelanggan. Oleh karena itu, disarankan bahwa untuk meningkatkan loyalitas pelanggan, perusahaan harus meningkatkan kepercayaan pelanggan pada website Traveloka yang dimana Kepercayaan Elektronik adalah variabel dominan dan mempertahankan fungsi kegunaan dan kemudahan pada produk dan layanan yang diberikan.

English Abstract

This study aims to investigate the impact of Perceived Usefulness, Perceived Ease of Use and E-Trust on Customer Loyalty in Traveloka’s Airlines E-Ticketing. This type of study is explanatory research. The questionnaires have been distributed in purposive sampling to 288 student respondents in Faculty of Economics and Business at Brawijaya University. The collected data were processed with Factor Analysis and Multiple Regression Analysis. The finding of Factor Analysis shows that the indicators of Perceived Usefulness, Perceived Ease of Use, E-Trust and Customer Loyalty are qualified to represent or explain the formed variable. Moreover, the results from Regression Analysis reveal that the three independent variables except for Perceived Ease of Use are partially significant on Customer Loyalty. Therefore, it is suggested that to increase the loyalty of customer, companies should improve the trust of customer on Traveloka website which E-Trust is the dominant variable and the usefulness and easiness of products and services should be maintained.

Item Type: Thesis (Sarjana)
Identification Number: SKR/FE/2017/337/051706702
Uncontrolled Keywords: TAM, Kepercayaan Elektronik, dan Loyalitas konsumen
Subjects: 600 Technology (Applied sciences) > 658 General management > 658.8 Managemet of marketing > 658.83 Market research > 658.834 Consumer research
Divisions: Fakultas Ekonomi dan Bisnis > Manajemen
Depositing User: Nur Cholis
Date Deposited: 06 Sep 2017 02:53
Last Modified: 19 Oct 2020 05:50
URI: http://repository.ub.ac.id/id/eprint/2129
[thumbnail of Faisha Namira Harjanti.pdf]
Preview
Text
Faisha Namira Harjanti.pdf

Download (3MB) | Preview

Actions (login required)

View Item View Item