The Influence Of Perceived Usefulness, Ease Of Use, Trust, And Risk Towards Gojek Actual Usage With Behavioral Intention To Use As Intervening Variable

Alifiardi, Arrizky Azhar (2019) The Influence Of Perceived Usefulness, Ease Of Use, Trust, And Risk Towards Gojek Actual Usage With Behavioral Intention To Use As Intervening Variable. Sarjana thesis, Universitas Brawijaya.

Abstract

Tujuan dari penelitian ini adalah untuk explain and to predict pengaruh persepsi kegunaan, kemudahan penggunaan, risiko, and kepercayaan terhadap niat perilaku untuk menggunakan dan niat perilaku untuk menggunakan terhadap penggunaan aktual aplikasi GO-JEK. Jenis penelitian ini adalah penelitian eksplanatif kuantitatif dan data dikumpulkan menggunakan metode survei yaitu kuesioner. Responden dalam penelitian ini adalah 581 mahasiswa aktif jurusan akuntansi Fakultas Ekonomi dan Bisnis, Universitas Brawijaya tahun akademik 2015 dan 2016. Data penelitian dan hipotesis dianalisis menggunakan model persamaan struktural (SEM) berdasarkan Partial Least Squares (PLS). Hasil penelitian menunjukan bahwa untuk niat perilaku untuk menggunakan GOJEK di pengaruhi secara signifikan dan postif oleh persepsi kegunaan, persepsi kemudahan penggunaan, persepsi kepercayaan, dan persepsi resiko. Sehingga dapat disimpulkan semakin tinggi persepsi kegunaan, persepsi kemudahan penggunaan, persepsi kepercayaan, dan persepsi resiko maka semakin tinggi niat perilaku untuk menggunakan GOJEK. Penelitian ini juga menunjukan penggunan aktual GOJEK dipengaruhi secara signifikan dan positif oleh niat untuk menggunakan GOJEK. Dengan demikian dapat disumpulkan bahwa semakin tinggi niat perilaku untuk menggunakan GOJEK, maka akan semakin tinggi penggunaan aktual aplikasi GOJEK.

English Abstract

The purpose of this study is to explain and to predict the influence of perceived usefulness, ease of use, risk, and trust in behavioral intentions to use and behavioral intentions to use against the actual use of GO-JEK applications. This type of research is quantitative explanatory research and data is collected using survey methods, namely questionnaires. Respondents in this study were 581 active students in the accounting department of the Faculty of Economics and Business, Brawijaya University 2015 and 2016. Academic data and hypothesis data were analyzed using structural equation models (SEM) based on Partial Least Squares (PLS). The results showed that the behavioral intention to use GOJEK was influenced significantly and positively by perceived usefulness, perceived ease of use, perception of trust, and perceived risk. So that it can be concluded that the higher the perceived usefulness, perceived ease of use, perception of trust, and perceived risk, the higher the behavioral intention to use GOJEK. This study also shows that GOJEK's actual use is significantly and positively influenced by the behavioral intention to use GOJEK. It can be concluded that the higher the behavioral intention to use GOJEK, the higher the actual use of GOJEK applications.

Other obstract

-

Item Type: Thesis (Sarjana)
Identification Number: SKR/FEB/2019/167/051903583
Uncontrolled Keywords: Persepsi Kegunaan, Persepsi Kemudahan Penggunaan, Persepsi Risiko, Persepsi Kepercayaan, Minat Perilaku Dan Perilaku Penggunaan, Penggunaan Aktual, Go-Jek, Perceived of Usefulness, Perceived Ease of Use, Perceived of Risk, Perceived of Trust, Behavior Intention to Use, Actual Usage, Go-Jek
Subjects: 600 Technology (Applied sciences) > 658 General management > 658.8 Managemet of marketing > 658.83 Market research > 658.834 Consumer research > 658.834 2 Consumer behavior
Divisions: Fakultas Ekonomi dan Bisnis > Akuntansi
Depositing User: Nur Cholis
Date Deposited: 05 Oct 2020 03:01
Last Modified: 21 Oct 2021 07:07
URI: http://repository.ub.ac.id/id/eprint/170300
[thumbnail of Arrizky Azhar Alifiardi.pdf]
Preview
Text
Arrizky Azhar Alifiardi.pdf

Download (1MB) | Preview

Actions (login required)

View Item View Item