The Influence Of Award (Traveloka Hotel Awards 2017) On Consumer Purchase Intention And Consumer Purchase Decision (Study On Hotel Santika Premiere Hayam Wuruk Jakarta)

Putra, Andhika Reihansyah Sukandar (2018) The Influence Of Award (Traveloka Hotel Awards 2017) On Consumer Purchase Intention And Consumer Purchase Decision (Study On Hotel Santika Premiere Hayam Wuruk Jakarta). Sarjana thesis, Universitas Brawijaya.

Abstract

Penelitian ini bertujuan untuk menganalisis pengaruh dari variabel penghargaan terhadap minat pembelian dan keputusan pembelian konsumen di Hotel Santika Premiere Hayam Wuruk Jakarta. Jenis penelitian yang digunakan adalah penelitian explanatory research untuk menjelaskan hubungan atau pengaruh antar variabel yang diteliti. Pada penelitian ini digunakan metode sampel purposive dengan menggunakan seluruh populasi yang terdaftar sebagai tamu hotel disaat penghargaan sudah diberikan (2017) untuk dijadikan sebagai sampel, didapatkan 100 sampel dalam penelitian ini. Proses pengumpulan data menggunakan kuesioner dengan jawaban yang diukur dengan skala likert, sedangkan analisis data menggunakan teknik analisis deskriptif dan analisis jalur yang dibantu dengan program SPSS versi 16. Hasil penelitian menunjukkan bahwa (1) Penghargaan berpengaruh langsung terhadap Keputusan Pembelian Konsumen (2) Penghargaan berpengaruh langsung terhadap Minat Pembelian Konsumen (3) Minat Pembelian Konsumen berpengaruh langsung terhadap Keputusan Pembelian Konsumen (4) Penghargaan berpengaruh tidak langsung terhadap Minat Pembelian Konsumen dan Keputusan Pembelian Konsumen.

English Abstract

This study aims to analyze the influence of award variable on consumer purchase intention and consumer purchase decision at Hotel Santika Premiere Hayam Wuruk Jakarta. The type of research used is explanatory research to explain the relationship or influence between the variables studied. This study used purposive sample method using all populations registered as hotel guests when the award was given (2017) to be used as a sample, obtained 100 samples in this study. The process of collecting data using a questionnaire with answers measured by a Likert scale, while the data analysis using descriptive analysis techniques and path analysis assisted by SPSS version 16. The results showed that (1) the award had a direct effect on Consumer Purchase Decision (2) the award directly influence Consumer Purchase Intention (3) Consumer Purchase Intention directly influence Consumer Purchase Decisions (4) Awards have an indirect influence on Consumer Purchase Intention and Consumer Purchase Decision.

Item Type: Thesis (Sarjana)
Identification Number: SKR/FE/2018/614/051811118
Uncontrolled Keywords: Penghargaan, Traveloka Hotel Awards, Keinginan Pembelian Konsumen, Keputusan Pembelian Konsumen, Awards, Traveloka Hotel Awards, Consumer Purchase Intention, Consumer Purchase Decision
Subjects: 600 Technology (Applied sciences) > 658 General management > 658.8 Managemet of marketing > 658.83 Market research > 658.834 Consumer research
Divisions: Fakultas Ekonomi dan Bisnis > Manajemen
Depositing User: Nur Cholis
Date Deposited: 10 Oct 2019 07:07
Last Modified: 20 Oct 2021 08:09
URI: http://repository.ub.ac.id/id/eprint/164017
[thumbnail of Andhika Reihansyah Sukandar Putra.pdf]
Preview
Text
Andhika Reihansyah Sukandar Putra.pdf

Download (26MB) | Preview

Actions (login required)

View Item View Item