Prakoso, Kunto Jati (2018) Pengaruh Brand Luxury Dan Brand Image Terhadap Loyalitas Merek (Studi Pada Pengguna Iphone Di Indonesia). Sarjana thesis, Universitas Brawijaya.
Abstract
Brand luxury merupakan suatu brand yang memiliki nilai kemewahan dimana ketika memiliki suatu brand yang memiliki nilai mewah dapat menaikan nilai status sosial sesorang. Brand Iphone sendiri merupakan produk yang memiliki brand image yang kuat, image dari Iphone sendiri merupakan produk yang mewah. Dengan menggunakan produk Iphone tersebut membuat nilai status sosial menjadi tinggi. Hal tersebut membuat sesorang menjadi percaya akan produk tersebut, yang menyebabkan menjadi loyal terhadap produk tersebut. Penelitian ini menggunakan metode analisis regresi linier berganda. Teknik pengambilan sampel ini menggunakan simple random sampling. Hasil penelitian yang diperoleh menunjukan Brand luxury dan brand image secara simultan berpengaruh signifikan terhadap brand image sebesar 92.7%, sedangkan sisanya sebesar 7.3% dipengaruhi atau dijelaskan oleh variabel lain yang tidak dimasukkan dalam model penelitian ini.
English Abstract
Brand luxury is a brand that has a luxury value where when having a brand that has a luxurious value can raise the value of one's social status. Iphone brand itself is a product that has a strong brand image, the image of the Iphone itself is a luxury product. By using these Iphone products make the social status high. It makes a person to believe in the product, which causes to be loyal to the product. This research use multiple linear regression analysis method. This sampling technique using simple random sampling. The result of the research shows that Brand luxury and brand image simultaneously have a significant effect on brand image of 92.7%, while the rest of 7.3% is influenced or explained by other variables not included in this research model.
Item Type: | Thesis (Sarjana) |
---|---|
Identification Number: | SKR/FIS/2018/565/051806973 |
Uncontrolled Keywords: | Brand luxury, Brand image, Loyalitas Merek, Iphone, Analisis Regresi Linier berganda-Brand luxury, Brand image, Brand Loyalty, Iphone, Multiple Linear Regression Analysis |
Subjects: | 600 Technology (Applied sciences) > 658 General management > 658.8 Managemet of marketing > 658.82 Sales promotion > 658.827 Use of brands and trademarks |
Divisions: | Fakultas Ilmu Sosial dan Ilmu Politik > Ilmu Komunikasi |
Depositing User: | soegeng sugeng |
Date Deposited: | 16 May 2019 02:46 |
Last Modified: | 16 May 2019 02:46 |
URI: | http://repository.ub.ac.id/id/eprint/163508 |
Actions (login required)
View Item |