The Students’ Achievement Among Different Genders And Learning Strategies At M.A. At-Taraqqie Putra And M.A. At-Taraqqie Putri Malang

Kartika,TyasWilly (2016) The Students’ Achievement Among Different Genders And Learning Strategies At M.A. At-Taraqqie Putra And M.A. At-Taraqqie Putri Malang. Sarjana thesis, Universitas Brawijaya.

Abstract

Dalam proses pengajaran dan pembelajaran, kesuksesan siswa dapat dilihat dari prestasi mereka. Dalam pembelajaran bahasa juga ada stereotip yang dikenal luas yang cenderung lebih baik daripada pelajar pria dalam bahasa belajar. Untuk mengukur penguasaan dan prestasi siswa, guru melakukan proses pengujian. Salah satu jenis tes yang dapat menjadi parameter adalah uji sumatif (tes pemeriksaan akhir). Prestasi siswa juga dapat ditentukan dengan strategi pembelajaran yang mereka gunakan. Gagasan strategi pembelajaran yang digunakan dalam penelitian ini diusulkan oleh Oxford (1990) yang membagi strategi pembelajaran menjadi dua payung besar yaitu strategi langsung dan tidak langsung. Penelitian ini bertujuan untuk menemukan prestasi siswa pada bahasa Inggris berdasarkan berbagai jenis kelamin dan strategi pembelajaran. Penelitian ini menggunakan kualitatif sebagai desain penelitian dan studi kasus sebagai strategi penyelidikan. Studi kasus digunakan sehubungan dengan penggalian lebih dalam studi yang berfokus pada prestasi belajar siswa dan strategi pembelajaran yang digunakan oleh berprestasi tinggi dalam proses pembelajaran bahasa Inggris di sekolah menengah gender tunggal yaitu Maat-Taraqqie Putri, Malang. Penelitian ini menggunakan beberapa instrumen yaitu. Analisis dokumen dan pedoman wawancara. Penelitian ini mengungkapkan bahwa stereotip yang diberitahu bahwa pelajar perempuan cenderung mengungguli pelajar pria dalam pembelajaran bahasa tidak berlaku dalam penelitian ini. Kesimpulan lain yang dapat disimpulkan bahwa semua orang berprestasi tinggi dari kedua sekolah menggunakan semua jenis strategi pembelajaran yang diusulkan oleh Oxford (1990) yaitu. strategi langsung dan strategi tidak langsung.

English Abstract

In teaching and learning process, students’ success can be seen from their achievement. In language learning also there is a widely-known stereotype that female learners tend to be better than male learners in learning language. In order to measure students’ mastery and achievement, teachers conduct testing process. One of test type that can be a parameter is summative test (final examination test). The students’ achievement also can be determined by learning strategies that they employ. The learning strategies idea that is used in this study is proposed by Oxford (1990) which divides learning strategies into two big umbrellas namely direct and indirect strategies. This study aims to find the students’ achievement on English based on different genders and learning strategies. This study uses qualitative as research design and case study as strategy of inquiry. Case study is used in relation to dig deeper the study which focuses on the students’ achievement and learning strategies which are employed by high achievers in English learning process at single-gender high schools namely M.A.At-Taraqqie Putra and M.A.At-Taraqqie Putri, Malang. The study uses some instruments namely; document analysis and interview guidelines. This study reveals that the stereotype which is told us female learners tend to outperform male learners in language learning is not applicable in this study. Another conclusion that can be inferred that all high achievers from both schools employ all learning strategy types which are proposed by Oxford (1990) namely; direct strategies and indirect strategies.

Item Type: Thesis (Sarjana)
Identification Number: SKR/FBS/2016/247/051606664
Subjects: 400 Language > 420 English and Old English (Anglo-Saxon)
Divisions: Fakultas Ilmu Budaya > Bahasa dan Sastra Inggris
Depositing User: Nur Cholis
Date Deposited: 06 Sep 2016 12:29
Last Modified: 19 Oct 2021 04:26
URI: http://repository.ub.ac.id/id/eprint/102118
[thumbnail of APPENDIX_2.pdf]
Preview
Text
APPENDIX_2.pdf

Download (2MB) | Preview
[thumbnail of BOARD-OF-EXAMINERS.pdf]
Preview
Text
BOARD-OF-EXAMINERS.pdf

Download (2MB) | Preview
[thumbnail of APPENDIX_3.pdf]
Preview
Text
APPENDIX_3.pdf

Download (2MB) | Preview
[thumbnail of APPENDIX_1.pdf]
Preview
Text
APPENDIX_1.pdf

Download (2MB) | Preview
[thumbnail of APPENDIX_4-6.pdf]
Preview
Text
APPENDIX_4-6.pdf

Download (3MB) | Preview
[thumbnail of CHAPTER_1.pdf]
Preview
Text
CHAPTER_1.pdf

Download (2MB) | Preview
[thumbnail of CHAPTER_III.pdf]
Preview
Text
CHAPTER_III.pdf

Download (2MB) | Preview
[thumbnail of CHAPTER_II.pdf]
Preview
Text
CHAPTER_II.pdf

Download (2MB) | Preview
[thumbnail of CHAPTER_IV.pdf]
Preview
Text
CHAPTER_IV.pdf

Download (2MB) | Preview
[thumbnail of CHAPTER_V.pdf]
Preview
Text
CHAPTER_V.pdf

Download (2MB) | Preview
[thumbnail of REFERENCES.pdf]
Preview
Text
REFERENCES.pdf

Download (2MB) | Preview
[thumbnail of SAMPUL-DALAM.pdf]
Preview
Text
SAMPUL-DALAM.pdf

Download (2MB) | Preview
[thumbnail of SAMPUL-LUAR.pdf]
Preview
Text
SAMPUL-LUAR.pdf

Download (2MB) | Preview
[thumbnail of SUPERVISORS.pdf]
Preview
Text
SUPERVISORS.pdf

Download (2MB) | Preview
[thumbnail of TABLE-OF-CONTENTS-new_2.pdf]
Preview
Text
TABLE-OF-CONTENTS-new_2.pdf

Download (2MB) | Preview
[thumbnail of ABSTRACT_WILLY.pdf]
Preview
Text
ABSTRACT_WILLY.pdf

Download (2MB) | Preview
[thumbnail of ABSTRAK.pdf]
Preview
Text
ABSTRAK.pdf

Download (2MB) | Preview
[thumbnail of ACKNOWLEDGEMENT.pdf]
Preview
Text
ACKNOWLEDGEMENT.pdf

Download (2MB) | Preview

Actions (login required)

View Item View Item