Sari, Hana Septianing (2017) Hubungan Self Regulated Learning Dengan Prokrastinasi Akademik Pada Mahasiswa Baru. Sarjana thesis, Universitas Brawijaya.
Abstract
Penelitian ini bertujuan untuk mengetahui hubungan self regulated learning dengan prokrastinasi akademik pada mahasiswa baru. Subjek dalam penelitian berjumlah 120 mahasiswa. Teknik sampling yang digunakan pada penelitian ini adalah dengan menggunakan teknik sampling non probability dengan jenis convenience sampling. Instrumen yang digunakan adalah skala self regulated learning dan skala prokrastinasi akademik. Hasil analisis menggunakan Product Moment Pearson menunjukan koefisien sebesar 0,001 dan koefisien korelasi sebesar 0,607 . Hal ini berarti terdapat hubungan positif antara kedua variabel yang menunjukkan bahwa semakin tinggi self regulated learning maka prokrastinasi akademik akan semakin tinggi atau sebaliknya
English Abstract
The purpose of this study is to know relation of self regulated learning and academic procrastination on a freshman. The subject in this study are 120 freshman. The instrument used in this study is self regulated learning scale and academic procrastination scale. The result of analysis by Product Moment Pearson correlation showed a significance 0,001 and correlation coeficient 0,607. This showe that there is positive correlation of self regulated learning and academic procrastination on a freshman. Positive relation to the two means, the higher self regulated learning so the high academic procrastination on a freshman.
Item Type: | Thesis (Sarjana) |
---|---|
Identification Number: | SKR/FIS/2017/1095/051712554 |
Uncontrolled Keywords: | mahasiswa baru, prokrastinasi akademik ,self regulated learning. |
Subjects: | 100 Philosophy, parapsychology and occultism, psychology > 155 Differential and development psychology > 155.5 Psychology of young people twelve to twenty |
Divisions: | Fakultas Ilmu Sosial dan Ilmu Politik > Psikologi |
Depositing User: | Kustati |
Date Deposited: | 29 Dec 2017 07:18 |
Last Modified: | 04 Dec 2020 15:09 |
URI: | http://repository.ub.ac.id/id/eprint/7626 |
Actions (login required)
![]() |
View Item |