Penggunaan Storytelling Dalam Iklan LINE Webtoon Pada Sikap Pengguna

Rahayu, Wahyuni Stya Budi (2017) Penggunaan Storytelling Dalam Iklan LINE Webtoon Pada Sikap Pengguna. Sarjana thesis, Universitas Brawijaya.

Abstract

Penelitian ini dilakukan untuk mengetahui bagaimana pengaruh dari penggunaan storytelling dalam iklan LINE Webtoon pada sikap pengguna LINE Webtoon. Variabel yang digunakan dalam penelitian ini adalah storytelling, iklan dan sikap pengguna. Narasumber yang digunakan dalam penelitian ini sebanyak 6 (enam) narasumber. Pemilihan narasumber dilihat dari keaktifan mereka dalam menggunakan LINE Webtoon dan berapa lama telah menggunakannya. Pendekatan penelitian yang digunakan adalah pendekatan kualitatif, dengan metode analisis data model interaktif. Hasil dari penelitian ini menunjukkan bahwa penggunaan storytelling dalam iklan LINE Webtoon berhasil mempengaruhi sikap pengguna terhadap LINE Webtoon. Sikap pengguna dipengaruhi dengan penggunaan storytelling yang relevan dengan kehidupan para pengguna yang mayoritas pada usia remaja, sehingga berhasil menciptakan ikatan emosional dengan pengguna. Selain itu, juga mampu membangun ingatan pengguna mengenai LINE Webtoon, sehingga mengubah sikap mereka menjadi lebih sering menggunakan LINE Webtoon dimana saja dan kapan saja.

English Abstract

This study was conducted to determine the effects of storytelling usage in LINE Webtoon advertising on the attitude of LINE Webtoon users. Variables are used in this study is storytelling, advertising and attitudes of users. This study use 6 (six) informant. The selection of informant is seen by their activeness in using LINE Webtoon and how long it has been using it. This research uses qualitative approach with interactive model data analysis methods. The results of this study indicate that the use of storytelling in LINE Webtoon advertising is successful affecting the attitude of LINE Webtoon users. They are influenced by the use of the storytelling which is relevant to the lives the users which are mostly teenagers, so it has successfully created emotional bond with them. In addition, it can also make the user remember LINE Webtoon, so they change their attitudes into users who use LINE Webtoon more frequently anywhere and at anytime.

Item Type: Thesis (Sarjana)
Identification Number: SKR/FE/2017/498/051708972
Uncontrolled Keywords: Storytelling, Iklan, Sikap Pengguna.
Subjects: 600 Technology (Applied sciences) > 659 Advertising and public relations > 659.1 Advertising
Divisions: Fakultas Ekonomi dan Bisnis > Manajemen
Depositing User: Nur Cholis
Date Deposited: 29 Sep 2017 02:24
Last Modified: 16 Oct 2020 02:34
URI: http://repository.ub.ac.id/id/eprint/2974
[thumbnail of Rahayu, Wahyuni Stya Budi.pdf] Text
Rahayu, Wahyuni Stya Budi.pdf
Restricted to Registered users only

Download (2MB)

Actions (login required)

View Item View Item