Students' Perceptions toward Online English Learning.

Panjaitan, Yanra Pricky Capri Cuandi and Pratnyawati Nuridi Suwarso,, M.Li. (2023) Students' Perceptions toward Online English Learning. Sarjana thesis, Universitas Brawijaya.

Abstract

Pembelajaran online merupakan salah satu jenis pembelajaran dengan kemudahan akses dan kemudahan penggunaan, sehingga lebih disukai oleh siswa dan guru, karena dapat melakukan proses pembelajaran kapan saja dan dimana saja. Dalam Pembelajaran Daring, proses Pembelajaran disampaikan secara jarak jauh melalui internet dan media daring untuk mendukung pembelajaran. Oleh karena itu, penelitian ini diadakan untuk mengetahui persepsi siswa tentang pembelajaran bahasa Inggris online khususnya siswa kelas sepuluh di SMA Bintang Timur Pematangsiantar. Penelitian ini menggunakan desain kuantitatif dengan metode survey. Data diperoleh dari kuesioner yang terdiri dari 12 pernyataan yang dibagikan kepada 100 siswa kelas X SMA Bintang Timur yang telah melalui pembelajaran bahasa Inggris online. Hasil penelitian menunjukkan bahwa pembelajaran bahasa Inggris online tidak mempersulit siswa untuk mengikuti pembelajaran bahasa Inggris dan pembelajaran bahasa Inggris online berhasil memotivasi sebagian siswa sementara sebagian siswa lain masih belum termotivasi, dan siswa merasa tidak nyaman terhadap pembelajaran bahasa Inggris online. Temuan menunjukkan bahwa guru bahasa Inggris diharapkan lebih memperhatikan dimensi afektif untuk menciptakan lebih banyak semangat dalam pembelajaran online, terutama dalam pembelajaran bahasa Inggris online.

English Abstract

Online learning is one of the learning types with ease of access and ease to use, in making it preferable for students and teachers, since they can conduct the learning process anytime and anywhere. In Online Learning, the Learning process is delivered remotely through the internet and online media to support the learning. Thus, this study is held to investigate the students’ perception of online English learning particularly tenth graders in SMA Bintang Timur Pematangsiantar. This research used a quantitative design with a survey method. The data were obtained from a questionnaire consisting of 12 statements which were distributed to 100 tenth graders in SMA Bintang Timur who had been through online English learning. The result shows online English learning did not make it difficult for students to attend English learning. In addition, English online learning succeeded in motivating some students while some students were not still motivated, and students felt unpleasant toward online English learning. The findings suggest that English teachers are expected to pay more attention to affective dimensions for making more enthusiasm in Online learning, especially in online English learning.

Item Type: Thesis (Sarjana)
Identification Number: 0523120308
Uncontrolled Keywords: Students’ perception, online learning;Persepsi siswa, pembelajaran online;
Subjects: 400 Language > 420 English and Old English (Anglo-Saxon) > 420.71 English learning
Divisions: Fakultas Ilmu Budaya > Pendidikan Bahasa Inggris
Depositing User: soegeng sugeng
Date Deposited: 24 Oct 2023 03:45
Last Modified: 24 Oct 2023 03:45
URI: http://repository.ub.ac.id/id/eprint/203985
[thumbnail of DALAM MASA EMBARGO] Text (DALAM MASA EMBARGO)
Yanra Pricky Capri Cuandi Panjaitan.pdf
Restricted to Registered users only until 31 December 2025.

Download (1MB)

Actions (login required)

View Item View Item