Salim, Saja and Isti Purwaningtyas,, S.Pd.,M.Pd, (2023) Analysis of Language Styles: Rhetoric and Figurative Language in Makeup Advertisement on Instagram. Sarjana thesis, Universitas Brawijaya.
Abstract
satu faktor yang menarik orang untuk membeli produk makeup adalah bagaimana kesan iklan yang ditinggalkan orang. Penelitian ini mencoba mengkaji gaya bahasa, khususnya retorika dan kiasan dari iklan makeup online di Instagram. Metode penelitian ini adalah metode deskriptif kualitatif. Penelitian ini menggunakan teori gaya bahasa yang dikemukakan oleh Keraf (2010). Hasil penelitian menunjukkan lima gaya bahasa retoris: aliterasi, asonansi, asindeton, polisindeton, hiperbola, dan erotis sedangkan gaya bahasa kiasan adalah simile, personifikasi, sinekdoke, dan metonim. Hasil penelitian menunjukkan bahwa sebagian besar pengiklan menggunakan gaya bahasa retorika dan kiasan untuk menggambarkan karakteristik produk mereka dan menghasilkan iklan yang menekankan, menarik, dan kesan yang kuat. Selain itu, penggunaan gaya bahasa merupakan cara yang efektif untuk membuat iklan yang kreatif dan menarik yang akan mendapat reaksi positif dari audiens. Penelitian ini mencoba mengisi kekosongan tersebut dengan menyelidiki tujuan dan efektivitas penggunaan gaya bahasa dalam iklan Instagram.
English Abstract
Many digital advertisements are featured on Instagram, such as an advertisement for makeup products. One factor that attracts people to purchase makeup products is how the advertisement impression leaves on people. This study attempts to examine the language style, especially rhetoric and figurative of online makeup advertisements on Instagram. The method of this research is the qualitative descriptive method. This study used the theory of language styles proposed by Keraf (2010). The result showed five rhetorical language styles: alliteration, assonance, asyndeton, polysyndeton, hyperbole, and erotic while the figurative language styles are simile, personification, synecdoche, and metonym. The result shows that most advertisers use rhetoric and figurative language styles to describe their products' characteristics and produce an emphasize, appealing, and strong impression advertisement. Furthermore, using a language style is an effective way to create creative and attractive advertisements which will get a positive reaction from the audience. This study attempts to fill the gap by investigating the purpose and effectiveness of using language styles in Instagram advertisements.
Item Type: | Thesis (Sarjana) |
---|---|
Identification Number: | 0523120271 |
Uncontrolled Keywords: | Language Styles, Advertisement-Gaya Bahasa, Iklan |
Subjects: | 400 Language > 420 English and Old English (Anglo-Saxon) > 420.71 English learning |
Divisions: | Fakultas Ilmu Budaya > Pendidikan Bahasa Inggris |
Depositing User: | soegeng sugeng |
Date Deposited: | 19 Oct 2023 04:43 |
Last Modified: | 19 Oct 2023 04:43 |
URI: | http://repository.ub.ac.id/id/eprint/203924 |
Text (DALAM MASA EMBARGO)
Saja Salim.pdf Restricted to Registered users only until 31 December 2025. Download (1MB) |
Actions (login required)
View Item |