EFL Students Independent Learning to Enhance Vocabulary Using English Movie.

Kusumawardani, Ristra Naufal and Dr. Moh. Hasbullah Isnaini,, S.Pd., M.Pd. (2023) EFL Students Independent Learning to Enhance Vocabulary Using English Movie. Sarjana thesis, Universitas Brawijaya.

Abstract

Penggunaan film berbahasa Inggris dalam pembelajaran secara mandiri memainkan peran penting bagi pembelajar bahasa Inggris untuk meningkatkan kosa kata. Penelitian ini bertujuan untuk menyelidiki fenomena menonton film berbahasa Inggris pada pembelajaran mandiri untuk meningkatkan kosa kata. Sebuah studi kasus dilakukan untuk melihat pengalaman siswa menggunakan film berbahasa Inggris sebagai pembelajaran mandiri untuk meningkatkan kosa kata di antara tiga siswa dari Program Pendidikan Bahasa Inggris angkatan 2018 di Universitas Brawijaya. Untuk memperoleh data, peneliti melakukan wawancara yang terdiri dari pengalaman siswa EFL, pembelajaran kosa kata, serta peluang dan tantangan. Temuan menunjukkan bahwa semua siswa menyadari tanggung jawab mereka dalam belajar mandiri. Siswa mengatakan bahwa menonton film berbahasa Inggris dapat meningkatkan kosa kata mereka, meningkatkan keterampilan bahasa Inggris mereka, dan belajar tentang budaya, perilaku, dan sejarah negara lain. Studi ini juga mengungkapkan beberapa tantangan yang mereka alami: kosa kata baru, seperti idiom baru, peribahasa, dan bahasa gaul. Dengan demikian, hal ini menunjukkan bahwa siswa memiliki sikap positif terkait penggunaan film bahasa Inggris sebagai pembelajaran mandiri dalam meningkatkan kosa kata.

English Abstract

The use of English movies in independent learning plays a prominent role for English learners to enhance vocabulary. This present study aims at investigating the phenomenon of watching English movies on independent learning to enhance vocabulary. A case study was employed to see students' experiences using English movies as independent learning to enhance vocabulary among three students from the English Language Education Program on batch 2018 in Brawijaya University. To obtain data, the researcher conducted interviews consisting of EFL students' experiences, vocabulary learning, and opportunities and challenges. The findings shows that all students were aware of their responsibilities in independent learning. Students explained that watching English movies can enhance their vocabulary, improve their English skills, and learn about other countries cultures, behavior, and history. This study also reveals some challenges they experience: new vocabularies, such as new idioms, proverbs, and slang. Thus, it shows that the students have a positive attitude regarding using English movie as independent learning to enhance vocabulary.

Item Type: Thesis (Sarjana)
Identification Number: 0523120257
Uncontrolled Keywords: Watching English Movie, Vocabulary Enhancement, Independent Learning-Menonton Film Bahasa Inggris, Peningkatan Kosakata, Pembelajaran Mandiri
Subjects: 400 Language > 420 English and Old English (Anglo-Saxon) > 420.71 English learning
Divisions: Fakultas Ilmu Budaya > Pendidikan Bahasa Inggris
Depositing User: soegeng sugeng
Date Deposited: 18 Oct 2023 06:39
Last Modified: 18 Oct 2023 06:39
URI: http://repository.ub.ac.id/id/eprint/203888
[thumbnail of DALAM MASA EMBARGO] Text (DALAM MASA EMBARGO)
Ristra Naufal Kusumawardani.pdf
Restricted to Registered users only until 31 December 2025.

Download (2MB)

Actions (login required)

View Item View Item