Teachers’ Perspectives Towards Efl Students’ Speaking Performance In Post Covid-19 Pandemic Era

Fauziyah, Hilda and Agus Gozali,, M.Li. (2023) Teachers’ Perspectives Towards Efl Students’ Speaking Performance In Post Covid-19 Pandemic Era. Sarjana thesis, Universitas Brawijaya.

Abstract

Kemunculan Covid-19 pada tahun 2020 mengharuskan para pendidik dan sekolah untuk menggunakan metode belajar dan mengajar secara daring. Situasi ini juga membatasi siswa untuk melatih kemampuan berbicara mereka secara langsung. Namun, setelah guru dan siswa beradaptasi dengan pembelajaran daring selama 2 tahun, pada tahun 2022 tiba-tiba proses pembelajaran kembali ke pembelajaran luring dengan peraturan tertentu. Oleh karena itu, penelitian kualitatif deskriptif ini dilakukan dengan tujuan untuk mengeksplorasi perspektif guru mengenai performa berbicara siswa EFL dalam konteks pandemi dan faktor-faktor yang mempengaruhinya. Dengan menggunakan teknik purposive sampling, tiga guru bahasa Inggris yang mengajar bahasa Inggris sebelum, selama, dan setelah pandemi di salah satu sekolah menengah atas di Malang telah diwawancarai dalam penelitian ini. Hasil dari penelitian ini mengungkapkan performa berbicara siswa EFL selama dan setelah pandemi berbeda, oleh karena itu para guru menyampaikan pendapat mereka mengenai hal tersebut dan faktor yang mempengaruhinya. Lebih lanjut, disarankan untuk penelitian selanjutnya untuk mengeksplorasi topik ini lebih lanjut tetapi menggunakan metode yang berbeda dan sampel yang berbeda.

English Abstract

The appearance of Covid-19 in 2020 required educators and schools to use online learning and teaching method. This situation also limits students to practice their speaking face-to-face. However, after teachers and students adapt to online learning for 2 years, in 2022 suddenly learning process back to offline learning with certain regulations. Due to that problem, this descriptive qualitative study came up intending to explore the perspective of the teacher regarding EFL students’ speaking performance in the pandemic context and the factors affecting it. Using a purposive sampling technique, three English teachers who teach English pre, during, and post-pandemic in one of the senior high school in Malang has been interviewed in this research. The results of this study revealed EFL students’ speaking performance during and after the pandemic differ, therefore teachers delivered their opinion regarding it and the factor affecting it. Furthermore, it is suggested for future research to explore this topic more but using different methods and different samples.

Item Type: Thesis (Sarjana)
Identification Number: 0523120143
Uncontrolled Keywords: Pengajaran Berbicara, Performa Berbicara, Perspektif Guru, Pandemi Covid-19-Teaching Speaking, Speaking Performance, Teachers’ Perspectives, Covid-19 Pandemic
Subjects: 400 Language > 420 English and Old English (Anglo-Saxon) > 420.71 English learning
Divisions: Fakultas Ilmu Budaya > Pendidikan Bahasa Inggris
Depositing User: soegeng sugeng
Date Deposited: 10 Oct 2023 06:47
Last Modified: 10 Oct 2023 06:47
URI: http://repository.ub.ac.id/id/eprint/203610
[thumbnail of DALAM MASA EMBARGO] Text (DALAM MASA EMBARGO)
Hilda Fauziyah.pdf
Restricted to Registered users only until 31 December 2025.

Download (3MB)

Actions (login required)

View Item View Item