Anggraeni, Fransisca and Dian Inayati,, S.Pd.,M.Ed. (2023) Improving Students' Speaking Ability Through Small Group Discussions in Project-Based Learning. Sarjana thesis, Universitas Brawijaya.
Abstract
Speaking adalah salah satu kemampuan dalam berbahasa yang perlu dipelajari karena itu adalah bagian terpenting dari berkomunikasi.Namun, beberapa keterampilan berbicara siswa masih sangat kurang sehingga merasa takut dan malu ketika harus berbicara di depan banyak orang. Ada beberapa metode pembelajaran yang dapat digunakan untuk membantu meningkatkan kemampuan berbicara siswa di kelas, seperti diskusi kelompok kecil dalam pembelajaran berbasis proyek ini. Tujuan dari penelitian ini adalah untuk mengetahui kemampuan berbicara siswa sebelum menerapkan diskusi kelompok kecil pada pembelajaran berbasis proyek dan efektivitas diskusi kelompok kecil pada pembelajaran berbasis proyek untuk meningkatkan kemampuan berbicara siswa. Penelitian ini adalah Penelitian kualitatif dengan menggunakan Classroom Action Research (CAR). Subjek penelitian kali ini adalah 36 siswa dari kelas XI-2 jurusan desain komunikasi visual, SMKN 5 Malang. Hasil Menunjukkan bahwa pembelajaran menggunakan diskusi kelompok kecil dalam pembelajaran berbasis proyek terbukti efektif untuk meningkatkan kemampuan berbicara siswa di siswa dan membuat mereka lebih aktif dan percaya diri di dalam melakukan presentasi di depan banyak orang.
English Abstract
Speaking is one of the language skills that needs to be learned because it is the most important part of communicating. However, some of the students' speaking skills were still lacking so they felt afraid and embarrassed when they had to speak in front of many people. There are several learning methods that can be used to help improve students' speaking skills in class, such as small group discussions in this project-based learning. The purpose of this study was to determine students' speaking skills before implementing small group discussions on project-based learning and the effectiveness of small group discussions on project-based learning to improve students' speaking ability. This research is a qualitative research using Classroom Action Research (CAR). The subjects of this research were 36 students from class XI-2 majoring in visual communication design at SMKN 5 Malang. The results showed that learning using small group discussions in project-based learning proved effective in improving students' speaking skills and making them more active and confident in making presentations in front of many people.
Item Type: | Thesis (Sarjana) |
---|---|
Identification Number: | 0523120127 |
Uncontrolled Keywords: | Speaking Ability, Small Group Discussion, Project Based Learning.Kemampuan Berbicara, Diskusi Kelompok Kecil, Pembelajaran Berbasis Projek. |
Subjects: | 400 Language > 420 English and Old English (Anglo-Saxon) > 420.71 English learning |
Divisions: | Fakultas Ilmu Budaya > Pendidikan Bahasa Inggris |
Depositing User: | soegeng sugeng |
Date Deposited: | 09 Oct 2023 04:49 |
Last Modified: | 09 Oct 2023 04:49 |
URI: | http://repository.ub.ac.id/id/eprint/203579 |
Text (DALAM MASA EMBARGO)
Fransisca Anggraeni.pdf Restricted to Registered users only until 31 December 2025. Download (1MB) |
Actions (login required)
View Item |