EFL Students’ English Achievement: The Role of Self- Efficacy and Motivation.

Kurniawati, Arienta Eka and Dr. Ive Emaliana,, S.Pd., M.Pd. (2023) EFL Students’ English Achievement: The Role of Self- Efficacy and Motivation. Sarjana thesis, Universitas Brawijaya.

Abstract

Penelitian ini menyelidiki korelasi antara prestasi bahasa Inggris, efikasi diri, dan motivasi siswa EFL dan memprediksi kontribusi efikasi diri dan motivasi pada prestasi bahasa Inggris siswa EFL. Menimbang itu, penelitian lebih lanjut di tingkat menengah tentang topik ini masih perlu dilakukan. Sangat penting untuk menganalisis peran motivasi, dan efikasi diri berkontribusi pada prestasi bahasa Inggris siswa EFL untuk memfasilitasi dan mengakomodasi pengajaran dan pembelajaran EFL berkualitas tinggi. Sampel penelitian terdiri dari 146 siswa yang mengikuti pembelajaran bahasa Inggris sebagai mata pelajaran wajib di sekolah. Questionnaire of English Self-Efficacy (QESE) untuk mengukur keyakinan efikasi diri peserta didik bahasa Inggris dengan 32 item, Skala Attitude/Motivation Test Battery (AMTB), dan laporan nilai akhir pencapaian belajar bahasa Inggris siswa digunakan sebagai instrumen untuk mengumpulkan data. Korelasi Pearson dan Multiple Linear Regression dilakukan untuk menganalisis data. Hasil penelitian menunjukkan hubungan antara prestasi bahasa Inggris, efikasi diri, dan motivasi siswa EFL. Juga, korelasi positif yang signifikan ditemukan antara Self-Efficacy dan motivasi integratif dan keduanya pada prestasi siswa EFL. Mengikuti hasil uji-t, diketahui bahwa efikasi diri terkait dan berkontribusi lebih banyak terhadap prestasi bahasa Inggris siswa EFL.

English Abstract

This research investigates the correlation among EFL Students’ English Achievement, Self-Efficacy, and Motivation and predicts the contribution of Self- Efficacy and Motivation on EFL Students’ English Achievement. Considering that, more research at the secondary level on this topic still needs to be done. It is essential to analyze the role of Motivation, and Self-Efficacy contributed to EFL Students’ English Achievement to facilitate and accommodate high-quality EFL teaching and learning. The research sample consisted of 146 students who attended learning English as a compulsory subject at school. Questionnaire of English Self-Efficacy (QESE) to measure English language learners' Self-Efficacy beliefs with 32 items, Attitude/Motivation Test Battery (AMTB) Scale, and final score report on achievement of learning English were used as the instruments to collect the data. Pearson's correlation and Multiple Linear Regression were conducted to analyze the data. The study results show a relationship among EFL Students’ English Achievement, Self-Efficacy, and Motivation. Also, a significant positive correlation was found between Self-Efficacy and Integrative Motivation and both on EFL Students’ English Achievement. Following the t-test results, it is known that Self-Efficacy is related to and contributes more to EFL Students’ English Achievement.

Item Type: Thesis (Sarjana)
Identification Number: 0523120064
Uncontrolled Keywords: Efikasi Diri, Motivasi Integratif, Prestasi Belajar Bahasa Inggris Siswa EFL,Self-Efficacy, Integrative Motivation, EFL Students’ English Achievement
Subjects: 400 Language > 420 English and Old English (Anglo-Saxon) > 420.71 English learning
Divisions: Fakultas Ilmu Budaya > Pendidikan Bahasa Inggris
Depositing User: soegeng sugeng
Date Deposited: 04 Oct 2023 01:27
Last Modified: 04 Oct 2023 01:27
URI: http://repository.ub.ac.id/id/eprint/203474
[thumbnail of DALAM MASA EMBARGO] Text (DALAM MASA EMBARGO)
Arienta Eka Kurniawati.pdf
Restricted to Registered users only until 31 December 2025.

Download (1MB)

Actions (login required)

View Item View Item