Like, Subscribe, and Share”: Students' Views on Using YouTube Videos to Improve Their English Vocabulary

Setyonyoto, Ahmad Harris and Devinta Puspita Ratri,, S.Pd, M.Pd (2023) Like, Subscribe, and Share”: Students' Views on Using YouTube Videos to Improve Their English Vocabulary. Sarjana thesis, Universitas Brawijaya.

Abstract

Dalam upaya pembelajaran berbicara di sekolah, seringkali siswa mengalami kesulitan untuk menguasai keterampilan tersebut. Banyak siswa EFL kesulitan berbicara dalam bahasa Inggris karena mereka tidak memiliki cukup kosakata untuk mengungkapkan pendapat mereka. Oleh karena itu, peningkatan kosa kata menjadi salah satu dari banyak fokus guru dalam mengajar bahasa Inggris. Seringkali guru menggunakan YouTube sebagai media untuk meningkatkan kosa kata siswa. Makalah ini bertujuan untuk menyelidiki dan mendeskripsikan wawasan lebih dalam tentang perspektif siswa dalam menggunakan video YouTube untuk meningkatkan kosa kata dalam berbicara bahasa Inggris. Dengan menggunakan metode deskriptif kualitatif, kuesioner terbuka diberikan kepada 103 siswa SMA. Hasil penelitian menunjukkan bahwa sebagian besar siswa mengaku memiliki pandangan positif dalam menggunakan YouTube sebagai media untuk meningkatkan kosa kata mereka. Namun demikian, beberapa siswa juga lebih memilih untuk belajar kosakata dari guru di lingkungan kelas biasa.

English Abstract

In the effort of learning speaking at school, oftentimes students should face difficulty to master the skill. Many EFL students struggle to speak in English because they have insufficient vocabulary to express their opinion. Hence, improving vocabulary has become one of the many focuses for teachers in teaching English. Oftentimes, teachers use YouTube as a media to improve students’ vocabulary. This paper aims to investigate and describe deeper insights on students’ perspective on using YouTube videos to improve vocabulary in speaking English. Employing a descriptive qualitative method, an open-ended questionnaire administered to 103 senior high school students. The result of the study showed that the majority of the students admitted that they have a positive perspective in using YouTube as a media to improve their vocabulary. Nevertheless, some students also prefer to learn vocabulary from the teachers in the usual classroom settings.

Item Type: Thesis (Sarjana)
Identification Number: 0523120038
Uncontrolled Keywords: EFL, vocabulary, YouTube, learning media, speaking
Subjects: 400 Language > 420 English and Old English (Anglo-Saxon) > 420.71 English learning
Divisions: Fakultas Ilmu Budaya > Pendidikan Bahasa Inggris
Depositing User: soegeng sugeng
Date Deposited: 02 Oct 2023 01:12
Last Modified: 02 Oct 2023 01:12
URI: http://repository.ub.ac.id/id/eprint/203400
[thumbnail of DALAM MASA EMBARGO] Text (DALAM MASA EMBARGO)
Ahmad Harris Setyonyoto.pdf
Restricted to Registered users only until 31 December 2025.

Download (1MB)

Actions (login required)

View Item View Item