Sembiring, Silvia Unasanta and Dian Novita Dewi, S.Pd., M.Li (2023) Implementing Collaborative Learningmethod In Speaking Class: Students’ Views. Sarjana thesis, Universitas Brawijaya.
Abstract
Metode pembelajaran kolaboratif merupakan metode yang populer diterapkan di kelas karena pembelajaran kolaboratif dapat memotivasi siswa untuk lebih aktif di kelas, mengeksplorasi pelajaran secara tim dan mencapai tugas bersama. Penelitian ini bertujuan untuk mengetahui bagaimana metode pembelajaran kolaboratif di kelas berbicara dari pandangan siswa terhadap siswa EFL, dan apa saja tantangan ketika metode pembelajaran kolaboratif diterapkan di kelas bahasa Inggris untuk siswa. Studi ini diselesaikan dengan menggunakan metode studi survei dan dilakukan dengan 100 siswa EFL di SMA Panjura Malang. Untuk mengeksplorasi pandangan siswa tentang penggunaan metode pembelajaran kolaboratif di kelas berbicara, semua 100 siswa diminta untuk mengisi kuesioner. Data kemudian dianalisis dengan analisis tematik. Dengan menerapkan pembelajaran kolaboratif, para siswa dapat mengerjakan tugas bersama dan mereka setuju bahwa pembelajaran kolaboratif lebih baik daripada pembelajaran individu untuk kegiatan pembelajaran berbicara mereka.
English Abstract
Collaborative learning method is a popular method implemented in classes due to collaborative learning can motivate the students to more active in class, explore the lesson as a team and achieve a task together. This study aims at finding out how collaborative learning method in a speaking class from students' views of EFL students, and what are the challenges when collaborative learning method implemented in English class for students. This study was completed using a survey study method and was conducted with 100 EFL students at SMA Panjura Malang. To explore the students' view on the use of collaborative learning method in speaking class, all 100 students were asked to fill out a questionnaire. The data were then analyzed by thematic analysis. By implementing collaborative learning, the students could do the task together and they agree that collaborative learning better than individual for their speaking learning activities.
Item Type: | Thesis (Sarjana) |
---|---|
Identification Number: | 0522120375 |
Uncontrolled Keywords: | Pembelajaran Kolaboratif, Pandangan Siswa EFL, Kelas Berbicara, Collaborative Learning, EFL Students’ View, Speaking Class |
Subjects: | 400 Language > 420 English and Old English (Anglo-Saxon) > 420.71 English learning |
Divisions: | Fakultas Ilmu Budaya > Pendidikan Bahasa Inggris |
Depositing User: | soegeng sugeng |
Date Deposited: | 19 May 2023 07:28 |
Last Modified: | 19 May 2023 07:28 |
URI: | http://repository.ub.ac.id/id/eprint/199926 |
Text (DALAM MASA EMBARGO)
Silvia Unasanta Br Sembiring.pdf Restricted to Registered users only until 31 December 2024. Download (1MB) |
Actions (login required)
View Item |