Anzanni, Shiken and Dian Novita Dewi, S.Pd., M.Li. (2023) The Correlation between Vocational Students’ Speaking Anxiety and Speaking Performances in Learning English. Sarjana thesis, Universitas Brawijaya.
Abstract
Kemampuan berbicara adalah salah satu kemampuan dalam bahasa Inggris yang harus dikuasai oleh siswa karena kemampuan berbicara merupakan elemen yang paling mendasar untuk membangun sebuah komunikasi. Namun, kemampuan berbicara memiliki kompleksitas yang dapat menyulitkan siswa dalam mempelajari bahasa Inggris dan mencapai tujuan. Penelitian ini bertujuan untuk mencari tentang korelasi antara kecemasan berbicara dan performasi berbicara siswa SMK dalam pembelajaran bahasa Inggris. Penelitian ini juga ditujukan untuk mengetahui level kecemasan berbicara siswa, tipe kecemasan berbicara siswa, dan kemampuan berbicara siswa dalam belajar bahasa Inggris. Penelitian ini menggunakan metode korelasi. Peneliti mengumpulkan data melalui FLCAS kuisioner yang memiliki 24 pernyataan dan melalui nilai hasil performansi berbicara siswa. Peneliti mendistribusikan kuesioner kepada 70 siswa SMK PGRI 3 Malang. Setelah menganalisa hasil penelitian dengan SPSS versi 24 dan Microsoft Excel, hasil menunjukkan jika korelasi yang dihasilkan terhadap kecemasan berbicara dan performansi berbicara siswa dalam pembelajaran bahasa Inggris yaitu negative. Korelasi menunjukkan angka -0.192 yang berarti jika korelasi tersebut sangatlah lemah. Selain itu, level kecemasan berbicara siswa diidentifikasikan berada dalam kategori sedang. Tipe kecemasan berbicara yang paling dominan pada siswa yaitu ketakutan berkomunikasi dan level kemampuan berbicara mereka berada di level sangat baik.
English Abstract
Speaking is one of English skills that needs to be mastered by the students because it is the most fundamental element to build a communication. However, speaking has the complexity that can difficult the students to learn English and reach the goal. This study aims to find out about the correlation between vocational students’ speaking anxiety and speaking performances in learning English. This study also find out about their speaking anxiety level, type of speaking anxiety, and their speaking ability in learning English. A correlational study used to conduct this research. The researcher collected the data through FLCAS questionnaire that consists of 24 statements and the students’ speaking performance score. The researcher distributed the questionnaire to 70 students of SMK PGRI 3 Malang. After analyzing the findings with SPSS version 24 and Microsoft Excel, the result shows that there is a negative correlation between students’ speaking anxiety and speaking performances in learning English. It is correlated at -0.192 which means it is in a very weak correlation. In addition, the students’ speaking anxiety level is identified in moderate level. The dominant type of speaking anxiety they have is communication apprehension and their speaking ability is categorized in a very good level.
Item Type: | Thesis (Sarjana) |
---|---|
Identification Number: | 0522120371 |
Uncontrolled Keywords: | Kecemasan Berbicara, Performansi Berbicara, Siswa SMK, Speaking anxiety, Speaking performances, Vocational high school students. |
Subjects: | 400 Language > 420 English and Old English (Anglo-Saxon) > 420.71 English learning |
Divisions: | Fakultas Ilmu Budaya > Pendidikan Bahasa Inggris |
Depositing User: | Sugeng Moelyono |
Date Deposited: | 19 May 2023 06:38 |
Last Modified: | 19 May 2023 06:38 |
URI: | http://repository.ub.ac.id/id/eprint/199905 |
![]() |
Text (DALAM MASA EMBARGO)
Shiken Anzanni.pdf Restricted to Registered users only until 31 December 2024. Download (1MB) |
Actions (login required)
![]() |
View Item |