Annida, Raviona and Dr. Moh. Hasbullah Isnaini, M.Pd (2020) Speaking Strategies Used by The Prominent Student at Smk Pgri 3 Malang. Sarjana thesis, Universitas Brawijaya.
Abstract
Menjadi seorang ahli bahasa Inggris berarti menguasai keterampilan dasar bahasa Inggris. Ada empat keterampilan dasar bahasa Inggris, yaitu membaca, mendengarkan, berbicara, dan menulis. Sebagian besar, siswa harus menguasai dasar bahasa Inggris untuk memperkaya pengetahuan bahasa Inggris mereka. Salah satu keterampilan yang harus dipelajari adalah berbicara. Menguasai keterampilan berbicara tidak mudah. Penelitian ini bertujuan untuk mengetahui strategi berbicara yang digunakan oleh siswa terkemuka di SMK PGRI 3 Malang. Untuk mencapai tujuan penelitian ini, metode kualitatif dilakukan dengan desain studi kasus dengan empat atribut panduan wawancara untuk tiga siswa terkemuka dan guru bahasa Inggris di SMK PGRI 3 Malang. Keempat atribut tersebut adalah Manajemen dan Perencanaan, Kognitif, Komunikatif-pengalaman, dan Afektif. Temuan penelitian ini menunjukkan atribut kognitif adalah strategi yang paling banyak digunakan oleh siswa terkemuka. Penerapan atribut kognitif mempengaruhi tiga siswa terkemuka dalam mendominasi keterampilan berbicara dalam bahasa Inggris. Atribut kognitif juga membantu ketiga siswa terkemuka dalam mempelajari kosakata baru dan beberapa ungkapan atau frasa yang bagus sehingga tiga siswa terkemuka dapat berbicara bahasa Inggris dengan mudah.
English Abstract
Being an expert on English means mastering the basic English skills. There are four skills of the basic English, namely reading, listening, speaking, and writing. Mostly, students have to master the basic of English to enrich their English knowledge. One of the skills that must be learned is speaking. Mastering speaking skills is not easy. This study was aimed to find out speaking strategies used by the prominent students at SMK PGRI 3 Malang. To achieve this study's purpose, the qualitative method was conducted with case study design with the four attributes of interview guide to three prominent students and the English teacher at SMK PGRI 3 Malang. Those four attributes are Management and Planning, Cognitive, Communicative-experiential, and Affective. This study's findings showed the cognitive attribute is the most speaking strategies used by the prominent student. The application of the cognitive attributes affects the two prominent students in dominating speaking skill in English. The cognitive attributes also help the two prominent students learn the new vocabulary and some nice sounding or phrases so the two prominent students would speak English easily.
Item Type: | Thesis (Sarjana) |
---|---|
Identification Number: | 0520120229 |
Uncontrolled Keywords: | Speaking Strategies, The Prominent Student |
Subjects: | 400 Language > 420 English and Old English (Anglo-Saxon) > 420.71 English learning |
Divisions: | Fakultas Ilmu Budaya > Pendidikan Bahasa Inggris |
Depositing User: | soegeng sugeng |
Date Deposited: | 17 May 2023 07:45 |
Last Modified: | 26 Sep 2024 08:04 |
URI: | http://repository.ub.ac.id/id/eprint/199842 |
Text
Raviona Annida.pdf Download (1MB) |
Actions (login required)
View Item |