Rahmania, - and Peptia Asrining Tyasi, S.Pd., M.Pd. (2022) Teaching English to Young Learners in Pandemic Era at SD Muslim Cendekia Kota Batu. Sarjana thesis, Universitas Brawijaya.
Abstract
Pandemi COVID-19 menambahkan tantangan baru bagi para guru untuk menyusun strategi pembelajaran baru selama masa pasca-pandemi. Mengidentifikasi bahasa Inggris sebagai bahasa asing maka strategi belajar siswa, persiapan guru dan tantangan diperlukan untuk menginovasikan pendekatan alternatif baru untuk kegiatan pembelajaran pasca-pandemi, dengan demikian menyelidikinya layak dipelajari. Penelitian ini didasarkan pada pemikiran bahwa usia keemasan pelajar muda mempengaruhi keberhasilan pembelajaran bahasa. Studi ini dilakukan selama implementasi pemerintah inggris sebagai subjek suplemen lokal. Sebuah studi kasus digunakan sebagai pendekatan studi, dengan model interaktif untuk menganalisis data. Pengamatan, catatan, lapangan, wawancara dan dokumen digunakan sebagai alat untuk mengumpulkan data. Hasil penelitian ini memperlihatkan bahwa komunikasi lisan adalah komponen utama kegiatan pembelajaran. Sebuah rencana pembelajarandikembangkan dengan tujuan membantu ara guru menetapkan media yan tepat. Kesulitan yang dihadapi oleh guru adalah bagaimana menarik perhatian dan fokus siswa selama kegiatan pembelajaran. Selain itu, ada saran-saran untuk mengajaran lebih lanjut.
English Abstract
The COVID-19 pandemic adds a new challenge for teachers to innovate new teaching strategies during the post-pandemic. Identifying English as a foreign language (EFL) students' learning strategies, teachers' preparation, and challenges are needed to innovate a new alternative approach for a post pandemic learning activity, thus investigating them is worth studying. The study is based on the premise that the golden age of young learners influences the success of language learning. This study was conducted during the government's implementation of English as a local supplementation subject. A case study was used as the approach of the study, with an interactive model to analyze the data. Observation, field notes, interviews, and documents are used as the instruments to collect the data. The result of this study shows that oral communication is the main component of the learning activity. A lesson plan is developed with the purpose of helping teachers establish the appropriate medium. The main issues encountered by teachers are how to capture students' attention and focus during the learning activity. In addition, suggestions for further study are presented.
Item Type: | Thesis (Sarjana) |
---|---|
Identification Number: | 0522120349 |
Uncontrolled Keywords: | Belajar Bahasa Inggris, Pelajar muda, Era Pandemi baru yang normal, Learning English, young learners, new normal pandemic era. |
Subjects: | 400 Language > 420 English and Old English (Anglo-Saxon) > 420.71 English learning |
Divisions: | Fakultas Ilmu Budaya > Pendidikan Bahasa Inggris |
Depositing User: | soegeng sugeng |
Date Deposited: | 17 May 2023 06:20 |
Last Modified: | 17 May 2023 06:20 |
URI: | http://repository.ub.ac.id/id/eprint/199795 |
Text (DALAM MASA EMBARGO)
RAHMANIA.pdf Restricted to Registered users only until 31 December 2024. Download (1MB) |
Actions (login required)
View Item |