Teaching Strategies to Cope Secondary Students with Special Needs in EFL Class

Khofifah, Mutiara and Dian Novita Dewi, S.Pd., M.Li (2023) Teaching Strategies to Cope Secondary Students with Special Needs in EFL Class. Sarjana thesis, Universitas Brawijaya.

Abstract

Penelitian ini dilakukan untuk menyelidiki bagaimana siswa berkebutuhan khusus di sekolah swasta mempelajari mata pelajaran bahasa Inggris sebagai bahasa asing dan untuk mengeksplorasi strategi pengajaran bahasa Inggris yang digunakan oleh guru di tingkat menengah. Penelitian ini mengumpulkan data kuantitatif dari 3 guru di Sekolah Swasta Panjura Malang. Penelitian ini menggunakan studi kasus dimana data yang dikumpulkan dari pedoman wawancara dan checklist observasi kelas sebagai instrumen untuk mengetahui teknik, tantangan dan bagaimana guru memecahkan masalah yang berasal dari tantangan. Temuan mengungkapkan bahwa masalah dan hambatan yang dihadapi oleh guru terkait dengan strategi pembelajaran dan media. Para guru menggunakan berbagai strategi untuk mengatasi kendala, dengan pengulangan dalam mengajar dan praktek yang paling umum. Solusi lain yang digunakan selama proses belajar mengajar adalah berbagai strategi kelas.

English Abstract

This study was conducted to investigate how the students with special needs in a private school learn an English subject as a foreign language and to explore the English teaching strategies that are utilized by teachers at secondary level. This study collected qualitative data from 3 teachers at Panjura Private School, Malang. This study used a case study in which the data collected from the interview guide and classroom observation checklist as the instruments to know the technique, challenges and how the teachers solve the problem that comes from the challenges. The findings revealed that the problems and obstacles faced by the teachers were related to the instructional strategies and media. The teachers employed a variety of strategies to overcome the obstacles, with repetition in teaching and practice being the most prevalent. The other solution utilized during the teaching and learning process are the numerous classroom strategies.

Item Type: Thesis (Sarjana)
Identification Number: 0522120327
Uncontrolled Keywords: Siswa berkebutuhan khusus, sekolah umum, strategi pengajaran bahasa inggris, Students with special needs, private school, English teaching strategies
Subjects: 400 Language > 420 English and Old English (Anglo-Saxon) > 420.71 English learning
Divisions: Fakultas Ilmu Budaya > Pendidikan Bahasa Inggris
Depositing User: soegeng sugeng
Date Deposited: 16 May 2023 06:25
Last Modified: 16 May 2023 06:25
URI: http://repository.ub.ac.id/id/eprint/199680
[thumbnail of DALAM MASA EMBARGO] Text (DALAM MASA EMBARGO)
Mutiara Khofifah.pdf
Restricted to Registered users only until 31 December 2024.

Download (1MB)

Actions (login required)

View Item View Item