Ilmi, Khalif Arfazul and Dian Novita Dewi, S.Pd., M.Li (2023) The Integration Of Multimodality In Efl Classes: Students’ Perception. Sarjana thesis, Universitas Brawijaya.
Abstract
Teknologi telah sangat mempengaruhi pendidikan di abad kedua puluh satu. Pengajaran multimodal adalah salah satu dari banyak metode kelas yang dibawa oleh teknologi. Namun, hanya sedikit penelitian yang telah dilakukan tentang cara membuat pedagogi multimodal untuk membantu siswa EFL dalam meningkatkan kemampuan bahasa mereka. Oleh karena itu, tujuan dari penelitian ini adalah untuk menyelidiki persepsi siswa bahasa Inggris SMA mengenai integrasi multimodalitas ke dalam praktik kelas bahasa Inggris. Partisipasi dalam penelitian ini ditentukan dengan menggunakan sampel acak. Data dikumpulkan dari 100 siswa SMA di SMA Panjura, Malang. Para siswa ini telah mengalami penggunaan multimodal dalam proses belajarnya selama enam minggu. Dalam penelitian ini dipilih metode kuantitatif dengan desain penelitian survey. Data dianalisis dengan menggunakan SPSS 24 dan data disajikan secara deskriptif. Hasil penelitian menunjukkan bahwa mayoritas siswa memiliki sikap positif terhadap penerapan multimodalitas dalam proses pembelajarannya sesuai dengan karakteristik siswa saat ini.
English Abstract
Technology has greatly influenced education in the twenty-first century. Multimodal teaching is one of many classroom methods brought by technology. However, only a few studies have been conducted on how to create a multimodal pedagogy to assist EFL students in enhancing their language skills. Therefore, the purpose of this study was to investigate the perceptions of high school English students regarding the integration of multimodality into English classroom practices. Participation in this study was determined using a random sample. Data was gathered from 100 high school students in SMA Panjura, Malang. These students have experienced using multimodal in their learning process for six weeks. In this research, a quantitative method with a survey research design was chosen. The data were analyzed using SPSS 24 and the data was presented descriptively. The study revealed that the majority of students had a positive attitude toward the implementation of multimodality in their learning process in response to the characteristics of current students.
Item Type: | Thesis (Sarjana) |
---|---|
Identification Number: | 0523120014 |
Uncontrolled Keywords: | Multimodality, EFL, English Language Teaching (ELT), Multimodalitas, EFL, Pengajaran Bahasa Inggris (ELT) |
Subjects: | 400 Language > 420 English and Old English (Anglo-Saxon) > 420.71 English learning |
Divisions: | Fakultas Ilmu Budaya > Pendidikan Bahasa Inggris |
Depositing User: | soegeng sugeng |
Date Deposited: | 12 May 2023 06:26 |
Last Modified: | 12 May 2023 06:26 |
URI: | http://repository.ub.ac.id/id/eprint/199507 |
Text (DALAM MASA EMBARGO)
KHALIF ARFAZUL ILMI.pdf Restricted to Registered users only until 31 December 2024. Download (1MB) |
Actions (login required)
View Item |