Teaching Vocabulary Using Word Games for Activating Students Apperception

Anshary, Ibnu and Widya Caterina Perdhani, S.Pd., M.Pd. (2020) Teaching Vocabulary Using Word Games for Activating Students Apperception. Sarjana thesis, Universitas Brawijaya.

Abstract

Bahasa Inggris adalah mata pelajaran yang sulit dipelajari oleh siswa di Indonesia dan memiliki peran penting dalam berkomunikasi dan sebagai jembatan dengan dunia luar, dalam bidang pendidikan dasar, dan memiliki peran yang strategis. Penelitian saat ini bertujuan untuk menentukan dan mengembangkan berbagai pilihan model pembelajaran yang dapat meningkatkan motivasi dan minat bahasa Inggris untuk siswa kursus di Institut Prima Bhakti. Lebih khusus, penelitian ini adalah untuk menganalisis apakah media pembelajaran menggunakan word games berdampak positif pada peningkatan pembelajaran bahasa Inggris. Penelitian ini adalah pendekatan deskriptif kualitatif untuk mengeksplorasi proses belajar-mengajar bahasa Inggris dengan menggunakan Word Games. Penelitian ini merupakan penelitian observasional non partisipan. Alasan penerapan ini adalah untuk mencapai tujuan tersebut dilakukan observasi langsung selama pembelajaran. Setiap detail situasi (misalnya situasi, masalah, minat siswa, dll.) Akan dieksplorasi, dicatat, dicatat, dianalisis, dan dijelaskan. Diharapkan dari penelitian ini menghasilkan informasi yang lengkap tentang prosesnya dan menyajikan pemahaman yang komprehensif tentang praktik teknik yang diselidiki. Hasil penelitian ini mengungkapkan bahwa dalam menerapkan Word Games di kelas, dari penjelasan temuan dan pembahasan sebelumnya, peneliti dapat menyimpulkan bahwa terdapat pengaruh yang signifikan pada siswa setelah menggunakan Word Games. Oleh karena itu penerapan Word Games dibuktikan dengan hasil yang diperoleh dari checklist observasi yang telah dilakukan, terdapat minat menghafal sebelum dan sesudah menggunakan Word Games dan siswa yang kesulitan belajar bahasa Inggris merasa senang dengan media pembelajaran game in

English Abstract

English is a subject that is difficult for students to learn in Indonesia. English has an important role in communicating and as a bridge with the outside world. In the field of basic education, it has a strategic role. Current research aims to determine and develop a variety of learning models that can increase motivation and interest in English for course students at the Prima Bhakti Institute. More specifically, this study is to analyze whether learning media using word games have a positive impact on improving English learning. This research is a qualitative descriptive approach to explore the teaching and learning process of English using Word Games. This research is a non- participant observational study. The reason for this application is to achieve these objectives direct observation during learning. Every detail of the situation (e.g. situation, problem, student interest, etc.) will be explored, recorded, recorded, analyzed and explained. It is hoped that this research will produce complete information about the process. Furthermore, it will present a comprehensive understanding of the engineering practices under investigation. The results of this study reveal that in implementing Word Games in the classroom, from the explanation of the findings and the previous discussion, the researcher can conclude that there is a significant effect on students after using the Word Games. Therefore the application of Word Games is evidenced by the results obtained from the observation checklist that has been carried out, there is interest in memorizing before and after the treatment using Word Games and students who have difficulty learning English feel happy with this game learning media

Item Type: Thesis (Sarjana)
Identification Number: 0520120189
Uncontrolled Keywords: teaching vocabulary, word games, appercepion, kosakata pengajaran, permainan kata, apersepsi
Subjects: 400 Language > 420 English and Old English (Anglo-Saxon) > 420.71 English learning
Divisions: Fakultas Ilmu Budaya > Pendidikan Bahasa Inggris
Depositing User: soegeng sugeng
Date Deposited: 11 May 2023 07:04
Last Modified: 26 Sep 2024 08:57
URI: http://repository.ub.ac.id/id/eprint/199414
[thumbnail of Ibnu Anshary.pdf] Text
Ibnu Anshary.pdf

Download (1MB)

Actions (login required)

View Item View Item