Students’ Perception Using Video Conferencing In Learning English During Online Learning

Safitri, Hanas Ulfah and Peptia Asrining Tyas, M.Pd. (2022) Students’ Perception Using Video Conferencing In Learning English During Online Learning. Sarjana thesis, Universitas Brawijaya.

Abstract

Konferensi video adalah salah satu platform teknologi paling umum untuk pembelajaran online darurat selama wabah Covid-19. Oleh karena itu, penelitian ini menyelidiki persepsi siswa tentang konferensi video untuk pembelajaran bahasa Inggris online dan platform konferensi video sebagai teknologi media. Penelitian ini melibatkan 103 mahasiswa semester dua, empat, dan enam Program Pendidikan Bahasa Inggris Universitas Brawijaya tahun 2021/2022 yang menggunakan platform konferensi video untuk belajar bahasa Inggris secara online. Dalam penelitian ini, pendekatan kuantitatif yang melibatkan penelitian survei diterapkan. Kuesioner tertutup digunakan untuk mengumpulkan data, dan statistik deskriptif digunakan untuk menganalisis hasil. Data dikumpulkan dengan menggunakan 19 pertanyaan yang dibagi menjadi dua kategori: (1) persepsi siswa menggunakan konferensi video dalam pembelajaran bahasa Inggris selama pembelajaran online dan (2) persepsi siswa tentang platform konferensi video sebagai media teknologi. Hasil menunjukkan bahwa konferensi video memfasilitasi pembelajaran bahasa Inggris selama pendidikan online, dan solusinya dapat membantu siswa meningkatkan kemampuan bahasa Inggris mereka. Selain itu, mayoritas siswa merespon positif penggunaan video conference selama pembelajaran online dalam pembelajaran bahasa Inggris.

English Abstract

Video conferencing is one of the most common technology platforms for emergency online learning during the Covid-19 outbreak. Therefore, this study investigates students' perceptions of video conferencing for online English learning and video conferencing platforms as a media technology. This study involved 103 students in the second, fourth, and sixth semesters of the English Language Education Program at Universitas Brawijaya in 2021/2022 who used a video conferencing platform to study English online. In this study, a quantitative approach involving survey research was applied. A closed-ended questionnaire was used to collect the data, and descriptive statistics were used to analyze the results. The data were collected using a 19-question divided into two categories: (1) students' perceptions of using video conferencing in learning English during online learning and (2) students' perceptions of video conferencing platforms as a media technology. The findings indicate that video conferencing facilitates English learning during online education, and the solutions can help students improve their English language skills. In addition, the majority of students responded positively to the use of video conferencing during online learning in learning English.

Item Type: Thesis (Sarjana)
Identification Number: 0522120292
Uncontrolled Keywords: online learning, video conferencing, student perception, pembelajaran online, video conference, persepsi siswa
Subjects: 400 Language > 420 English and Old English (Anglo-Saxon) > 420.71 English learning
Divisions: Fakultas Ilmu Budaya > Pendidikan Bahasa Inggris
Depositing User: soegeng sugeng
Date Deposited: 11 May 2023 06:26
Last Modified: 11 May 2023 06:26
URI: http://repository.ub.ac.id/id/eprint/199389
[thumbnail of DALAM MASA EMBARGO] Text (DALAM MASA EMBARGO)
HANAS ULFAH SAFITRI.pdf
Restricted to Registered users only until 31 December 2024.

Download (2MB)

Actions (login required)

View Item View Item