Wulandari, Antrika Ayu and Agus Gozali, S.Pd., M.Li (2022) EFL Students’ Perceptions Towards Interactive Games Enhancing Vocabulary During Online Learning Covid 19 Pandemic. Sarjana thesis, Universitas Brawijaya.
Abstract
Persepsi merupakan salah satu faktor yang membentuk penilaian seseorang terhadap seseorang atau sesuatu. Tingkat penilaian seseorang dapat dilihat dari bagaimana persepsi seseorang mengarah ke positif atau negatif. Media seperti permainan interaktif merupakan teknik yang paling populer dan biasanya digunakan oleh guru dalam proses belajar mengajar secara online. Tujuan penelitian ini adalah untuk mengetahui persepsi siswa tentang permainan Interaktif dengan dua kerangka yaitu terhadap berbasis materi dan berbasis aplikasi. Metode yang digunakan dalam penelitian ini adalah pendekatan kuantitatif dengan desain penelitian survei. Dua kuesioner yang diadaptasi digunakan dalam penelitian terbaru ini dari Angraeni, et al. (2016) untuk mengukur materi dan Ibrahim, et al. (2011) untuk tindakan terhadap aplikasi. Subjek penelitian ini adalah siswa SMPN 1 Singosari kelas A-E sebanyak 122 orang. Penelitian ini menggunakan skala Likert untuk menganalisis tanggapan. Data tabulasi, diubah menjadi persentase dan dihitung menggunakan SPSS. Hasil penelitian menunjukkan bahwa siswa memiliki respon positif terhadap pembelajaran kosakata bahasa Inggris dengan menggunakan permainan interaktif selama pembelajaran online covid 19 pandemi melalui dua kerangka framework. Hampir semua siswa menyatakan setuju berdasarkan 30 pernyataan melalui angket dalam penelitian terbaru ini. Kesimpulannya, semua siswa memberikan persepsi positif dan mengacu pada dua kerangka kerja dari angket yang adopsi . Masing-masing framework mendapatkan respon positif dari siswa. Hal ini menunjukkan bahwa siswa dapat meningkatkan kosa kata dengan menggunakan permainan interaktif.
English Abstract
Perception is one the factor that shapes judgment of an individual on someone or something. The level of judgment of an individual can be seen from how one's perception leads to positive or negative. Media such as interactive games is the most popular technique and is usually used by teachers in the teaching and online learning process. This study purpose is to find out students’ perception on Interactive games by two frameworks namely the material and application based. The method used in this study is a quantitative approach with survey research as the design. Two adapted questionnaires were used in this recent study, from Angraeni et al. (2016) to measure perception towards material; and Ibrahim, et al. (2011) for measure towards the application. There were 122 students of SMPN 1 Singosari class A- E as the subject. This research used Likert scale to analyze the responses. The data were tabulated, converted into percentages and calculated using the SPSS. The result shows that students have a positive response on learning English vocabulary using interactive games during online learning covid 19 pandemic through the two frameworks. Almost all of the students state their agreement based on 30 statements through the questionnaire in this recent study. In conclusion, all students give positive perception and it refers to two frameworks from adopted the questionnaire. Each of the frameworks gained a positive response from the students. This indicates that students can improve their vocabulary using interactive games.
Item Type: | Thesis (Sarjana) |
---|---|
Identification Number: | 0522120236 |
Uncontrolled Keywords: | Interactive game, Vocabulary, Students’ Perception, Online Learning |
Subjects: | 400 Language > 420 English and Old English (Anglo-Saxon) > 420.71 English learning |
Divisions: | Fakultas Ilmu Budaya > Pendidikan Bahasa Inggris |
Depositing User: | soegeng sugeng |
Date Deposited: | 05 May 2023 07:50 |
Last Modified: | 05 May 2023 07:50 |
URI: | http://repository.ub.ac.id/id/eprint/198787 |
Text (DALAM MASA EMBARGO)
ANTRIKA AYU WULANDARI.pdf Restricted to Registered users only until 31 December 2024. Download (2MB) |
Actions (login required)
View Item |