Shortcomings Faced By Senior High School Students During English Vocabulary Learning

Jannah, Anisa Reti Tamia and Wahyu Diny Sujannah., M.Pd, (2023) Shortcomings Faced By Senior High School Students During English Vocabulary Learning. Sarjana thesis, Universitas Brawijaya.

Abstract

Meskipun banyak penelitian tentang persepsi pelajar EFL tentang pembelajaran kosa kata, sedikit penelitian telah menunjukkan informasi dari tes kosa kata untuk memeriksa tantangan siswa dalam mempelajari kosa kata. Studi ini menyelidiki kekurangan yang dihadapi oleh siswa EFL di sekolah menengah swasta terkemuka selama pembelajaran kosa kata bahasa Inggris. Penelitian ini menggunakan studi pendahuluan dimana peneliti mengumpulkan data dari tes kosa kata sebagai instrumen untuk mengukur kompetensi siswa dalam mengidentifikasi, memahami, dan menggunakan kosa kata. Temuan menunjukkan bahwa siswa mengalami kesulitan dalam memilih kata-kata makna yang benar daripada mengidentifikasi sinonim dan antonim. Penelitian ini menegaskan masalah yang dihadapi siswa dalam belajar kosa kata, meningkatkan kesadaran siswa akan pentingnya belajar kosa kata bahasa Inggris, dan peneliti selanjutnya dapat mengeksplorasi strategi pembelajaran kosa kata yang lebih efektif dan mempromosikan guru untuk membuat kegiatan pembelajaran yang dapat meningkatkan penguasaan kosa kata siswa.

English Abstract

Despite ample studies on EFL learners’ perception in vocabulary learning, little research has shown the information from vocabulary test to examine students’ challenges in learning vocabulary. This study investigated the shortcomings faced by EFL students in a reputable private high school during English vocabulary learning. This study made use of a preliminary study where the researchers collected the data from the vocabulary test as an instrument to measure students' competence in identifying, understanding, and using vocabulary. The findings show that the students had difficulty in choosing correct-meaning words rather than identifying synonyms and antonyms. This study asserts the problems students face in learning vocabulary, increases students' awareness of the importance of learning English vocabulary, and further researchers can explore more effective vocabulary learning strategies and promote teachers to make learning activities that can improve students’ vocabulary mastery.

Item Type: Thesis (Sarjana)
Identification Number: 0523120001
Uncontrolled Keywords: Vocabulary mastery, Vocabulary learning problems, Preliminary study, penguasaan kosakata, Masalah pembelajaran kosakata, Studi pendahuluan
Subjects: 400 Language > 420 English and Old English (Anglo-Saxon) > 420.71 English learning
Divisions: Fakultas Ilmu Budaya > Pendidikan Bahasa dan Sastra Indonesia
Depositing User: soegeng sugeng
Date Deposited: 05 May 2023 06:39
Last Modified: 05 May 2023 06:39
URI: http://repository.ub.ac.id/id/eprint/198744
[thumbnail of DALAM MASA EMBARGO] Text (DALAM MASA EMBARGO)
Anisa Reti Tamia Jannah.pdf
Restricted to Registered users only until 31 December 2025.

Download (1MB)

Actions (login required)

View Item View Item