The Significance of Writing for Publications Skill and Professional Competence for Vocational English Teachers in Malang.

Mustakim, Ahmad Nur and Dian Novita Dewi,, S.Pd., M.Li. (2022) The Significance of Writing for Publications Skill and Professional Competence for Vocational English Teachers in Malang. Sarjana thesis, Universitas Brawijaya.

Abstract

Publikasi dan profesionalisme dalam pendidikan saling menjerat dalam dunia pendidikan di Indonesia, khususnya bagi guru vokasi. Guru vokasi di Indonesia telah berjuang untuk meningkatkan nilai kredit dan profesionalisme mereka. Salah satu cara untuk melakukannya adalah dengan meningkatkan publikasi mereka. Penelitian sebelumnya dari Turmudi (2020), yang menggunakan desain kualitatif,, menyatakan bahwa adanya hubungan searah antara kemampuan menulis publikasi dan profesionalitas. Tujuan dari penelitian Turmudi (2020) adalah untuk mengklasifikasi guru-guru berdasarkan pengalaman mereka dalam kemampuan menulis publikasi dan profesionalitas sebagai guru. Sementara itu, Penelitian ini bertujuan untuk mengetahui korelasi kemampuan menulis publikasi dan profesionalitas bagi guru bahasa inggris vokasi di Kota Malang. Peneliti menggunakan penelitian kuantitatif dengan menggunakan metode survei. Peneliti menggunakan kuesioner yang terdiri dari 38 butir sebagai instrumen penelitian ini. Untuk peserta penelitian ini, terdapat 6 guru bahasa Inggris vokasi di Malang. Peserta penelitian diambil dari sekolah negeri, SMK 12 Malang, dan sekolah swasta, SMK Telkom Malang. Hasil penelitian ini menunjukkan bahwa terdapat signifikansi yang kuat dan positif antara kemampuan menulis publikasi dan profesionalitas guru bahasa inggris vokasi di Kota Malang. Hal ini dapat disimpulkan dari titik korelasi Pearson 0,999 yang didapat peneliti setelah menganalisis data. Sebagian besar guru memiliki pengetahuan yang baik dalam profesionalisme, seperti menguasai materi, berhadapan dengan siswa, mengontrol kelas, dan mempersiapkan masa depan murid. Sementara, para guru memiliki sedikit kendala pada publikasi dan revisi mereka. Efikasi diri guru juga sedikit dibahas dalam penelitian ini. Oleh karena itu, ada pergerakan searah antara kemampuan menulis publikasi dan profesionalitas bagi guru bahasa inggris vokasi.

English Abstract

Publication and professionalism in education have been entangled in the educational world in Indonesia, especially for vocational teachers. Vocational teachers in Indonesia have been struggling to increase their credit score and professionalism. One of the ways to do that is to increase their publications. The previous study by Turmudi (2020), which using qualitative design, stated that there is a unidirectional correlation between writing for publications skill and professional competence. The purpose of the research by Turmudi (2020) is only to classify the teachers based on their experience in writing for publications and professional competence. In the other hand, the research aims to find out the correlation of writing for publications skill and professional competence for vocational English teachers in Malang city. The researcher employed quantitative design using the survey and correlation method. The researcher used a questionnaire that consists of 38 items as an instrument of this study. For the participants of this study, there were 6 vocational English teachers in Malang. The participants were taken from a state school, SMK 12 Malang, and a private school, SMK Telkom Malang. The result of this study showed that there was a strong and positive significance between writing for publications skill and professional competence of vocational English teachers in Malang. It can be concluded from 0,999 Pearson correlation point that the researcher get after analyzing the data. Most teachers had a great knowledge in professionalism, such as mastering the materials, dealing with the students, controlling the class, and preparing the future of the students. While, the teachers had a few obstacles on their publication and revision. Teachers’ self-efficacy are also a little discussed in this research. Therefore, there is a unidirectional movement between writing for publications skill and professional competence for vocational English teachers.

Item Type: Thesis (Sarjana)
Identification Number: 0522120219
Uncontrolled Keywords: Significance, Writing for Publications, Professional Competence, Vocation, Hubungan, Menulis Publikasi, Profesionalitas, Vokasi
Subjects: 400 Language > 420 English and Old English (Anglo-Saxon) > 420.71 English learning
Divisions: Fakultas Ilmu Budaya > Pendidikan Bahasa Inggris
Depositing User: soegeng sugeng
Date Deposited: 04 May 2023 02:53
Last Modified: 04 May 2023 02:53
URI: http://repository.ub.ac.id/id/eprint/198575
[thumbnail of DALAM MASA EMBARGO] Text (DALAM MASA EMBARGO)
AHMAD NUR MUSTAKIM.pdf
Restricted to Registered users only until 31 December 2024.

Download (2MB)

Actions (login required)

View Item View Item