Nilamsari, Adinda and Devinta Puspita Ratri,, S.Pd., M.Pd. (2022) Students’ Perception and Satisfaction Toward Fly Swatter Game to Promote Vocabulary Mastery. Sarjana thesis, Universitas Brawijaya.
Abstract
Dalam proses pembelajaran Bahasa Inggris, sebagian besar siswa Indonesia sering mengalami kesulitan. Peneliti menemukan beberapa masalah pada siswa kelas tujuh di SMPN 25 Malang dalam mempelajari Bahasa Inggris seperti kekurangan kosakata, kesulitan untuk mengingat kosakata baru, rasa bosan dengan pembelajaran yang monoton, rendahnya antusiasme dalam mempelajari Bahasa Inggris, dan kurangnya rasa percaya diri untuk mengucapkan kosakata. Pemilihan metode belajar yang menarik dan sesuai dapat membantu mengurangi masalah-masalah tersebut. Penelitian ini bertujuan untuk menginvestigasi persepsi dan kepuasan siswa terhadap pengunaan permainan fly swatter dalam menignkatkan kemampuan penguasaan kosakata siswa. Peserta yang terlibat dalam penelitian ini yaitu 100 orang siswa kelas tujuh, khususnya mereka yang sudah berpengalaman belajar kosakata Bahasa Inggris menggunakan permainan fly swatter sebanyak 3 (tiga) kali. Penelitian ini menggunakan desain metode campuran dan dianalisis menggunakan statistik deskriptif. Data diambil melalui survei dan juga didukung dengan wawancara tentang susunan kegiatan, manfaat, dan kepuasan dalam menggunakan permainan fly swatter. Hasil dari penelitian ini menunjukkan bahwa persepsi siswa kepada penggunaan permainan fly swatter yakni positif. Selain itu, para siswa sangat puas dengan pengaruh permainan fly swatter dalam meningkatkan penguasaan kosakata Bahasa Inggris mereka. Siswa beranggapan bahwa permainan fly swatter juga dapat melibatkan meraka untuk aktif dalam proses pembelajaran. Sebagai tambahan, permainan fly swatter dapat digunakan sebagai alat pembelajaran pada komponen Bahasa Inggris yang lainnya.
English Abstract
In the process of English learning, the majority of Indonesian students frequently experiencing difficulties. Of the seventh-grade students at SMPN 25 Malang, the researcher discovered problems such as the lack of vocabulary, the difficulty to recall new vocabulary, the boredom with monotonous learning, the low enthusiasm in learning English, and lack of self-confidence to sound out vocabulary. Selecting an interesting and appropriate teaching method may help to reduce the problems. This study aims to investigate students’ perception and their satisfaction toward the utilization of fly swatter game in promoting vocabulary mastery. The participants of this study were 100 seventh-grade students of junior high school, specifically those who have experienced learning English vocabulary using fly swatter game for three times. This study employed mixed method design and analyzed using descriptive statistics. The data was carried out through a survey and supported with interview about students’ perception on the arrangement, the benefits, and the satisfaction in using fly swatter game. The result of this study revealed that the students’ perception on the use of fly swatter game is positive. Besides, they are fully satisfied with the influence of fly swatter game in promoting their English vocabulary mastery. The students assumed that fly swatter game can engage them to actively involved in the learning process as well. For the extension, fly swatter game can be used as a teaching tool in other language skills.
Item Type: | Thesis (Sarjana) |
---|---|
Identification Number: | 0522120208 |
Uncontrolled Keywords: | Vocabulary Mastery, Perception, Satisfaction, Fly Swatter, Penguasaan Kosakata, Persepsi, Kepuasan, Permainan Fly Swatter |
Subjects: | 400 Language > 420 English and Old English (Anglo-Saxon) > 420.71 English learning |
Divisions: | Fakultas Ilmu Budaya > Pendidikan Bahasa Inggris |
Depositing User: | soegeng sugeng |
Date Deposited: | 03 May 2023 06:38 |
Last Modified: | 11 Dec 2023 07:23 |
URI: | http://repository.ub.ac.id/id/eprint/198510 |
Text
Adinda Nilamsari.pdf Download (2MB) |
Actions (login required)
View Item |