Exploring EFL Students’ Learning Strategies and Their Online Learning Engagement Amid COVID-19 Pandemic

Mulia, Dimas Rizki and Dr. Ive Emaliana,, S.Pd., M.Pd. (2021) Exploring EFL Students’ Learning Strategies and Their Online Learning Engagement Amid COVID-19 Pandemic. Sarjana thesis, Universitas Brawijaya.

Abstract

Di tengah pandemi Covid-19, pengajaran jarak jauh darurat telah dilakukan melalui pembelajaran online. Penelitian terbaru telah menemukan beberapa tantangan dan peluang, termasuk perdebatan yang menganalisis efektivitas proses belajar dan mengajar online untuk EFL. Namun, sedikit yang diketahui tentang jenis strategi pembelajaran yang sesuai dengan keterlibatan siswa dengan pembelajaran online. Penyelidikan di antara mereka menggambarkan paradigma yang muncul untuk pembelajaran bahasa Inggris dalam pengaturan online, di mana pembelajaran berlangsung di lingkungan otentik dengan pengalaman mendalam untuk mencapai pembelajaran yang bermakna. Pemeriksaan awal ini mengungkapkan penilaian tentang sifat dan penerapannya dalam kaitannya dengan keberhasilan bahasa Inggris dengan tujuan mendistribusikan arena revolusioner tersebut. Temuan yang terungkap dalam kesimpulan dalam bentuk hipotesis model hubungan sebab akibat dapat membantu peneliti lain untuk melakukan penelitian lebih lanjut dalam mengeksplorasi prediksi strategi pembelajaran yang diberikan dalam makalah ini ketika berhadapan dengan peningkatan metode pengajaran EFL selama pengajaran dan pembelajaran jarak jauh darurat ini.

English Abstract

Amid Covid-19 pandemic, emergency remote teaching has been done through online learning. Recent research has found some challenges and opportunities, including the debate analyzing the effectiveness of EFL online teaching and learning processes. However, little is known about the types of learning strategies that suit students' engagement with online learning. The investigation between them illustrates an emerging paradigm for English learning in an online setting, where learning takes place in authentic environments with immersive experiences in order to achieve meaningful learning. This early examination reveals assessments on their natures and applications in connection to English success with the goal of distributing such a revolutionary arena. The findings are revealed in the conclusions in the form of model hypothesis of causal relationship may accordingly help other researchers to conduct further research in exploring the prediction of learning strategies provided in this paper when dealing with enhancing EFL teaching method during this emergency remote teaching and learning

Item Type: Thesis (Sarjana)
Identification Number: 0521120074
Uncontrolled Keywords: Learning strategies, learning engagement, team-based, self-regulated, gamification
Subjects: 400 Language > 420 English and Old English (Anglo-Saxon) > 420.71 English learning
Divisions: Fakultas Ilmu Budaya > Pendidikan Bahasa Inggris
Depositing User: soegeng sugeng
Date Deposited: 28 Apr 2023 02:01
Last Modified: 28 Apr 2023 02:01
URI: http://repository.ub.ac.id/id/eprint/198439
[thumbnail of DALAM MASA EMBARGO] Text (DALAM MASA EMBARGO)
Dimas Rizki Mulia.pdf
Restricted to Registered users only until 31 December 2023.

Download (1MB)

Actions (login required)

View Item View Item