Using Title Guessing Game for Teaching Reading at Secondary Level.

Riski Triputra., Muhamad (2022) Using Title Guessing Game for Teaching Reading at Secondary Level. Sarjana thesis, Universitas Brawijaya.

Abstract

Tujuan dari penelitian ini adalah untuk meningkatkan keterampilan pemahaman membaca siswa kelas sepuluh SMA Widyagama menggunakan Permainan Menebak Judul. Berdasarkan permasalahn penelitian, tujuan dari penelitian ini adalah meningkatkan keterampilan pemahaman membaca siswa kelas sepuluh SMA Widyagama. Metode penelitian yang digunakan dalam penelitian ini adalah deskriptif kualitatif untuk untuk melihat dampak sesi permainan terhadap subjek penelitian yang berkaitan dengan keterampilan membaca. Instrumen penelitian yang digunakan adalah kuesioner dan wawancara yang telah disetujui oleh dosen ahli terlebih dahulu. Panduan wawancara dibuat dengan mempertimbangkan topik-topik yang berkaitan dengan keterampilan membaca pemahaman dan strategi pengajaran. Angket digunakan untuk mengetahui reaksi siswa terhadap sesi permainan ini. Data penelitian saat ini diperoleh dari 10 IPA SMA Widyagama tahun ajaran 2021 – 2022. Dari hasil kuesioner yang diperoleh, dapat disimpulkan bahwa sebagian besar siswa menyukai Permainan Menebak Judul setelah memainkannya selama proses penelitian dan sebagian besar setuju bahwa Tebak Judul memberikan manfaat dalam pembelajaran mereka. Peneliti yang akan menggunakan metode ini disarankan untuk menghubungi pihak sekolah untuk mengetahui kondisi sekolah yang akan diteliti. Disarankan untuk mencari sekolah lain jika sekolah yang dihubungi tidak dapat melakukan pertemuan langsung dan dapat mengatur manajemen waktu agar sesi permainan ini lebih efektif.

English Abstract

The aim of this study is to enhance reading comprehension skill of the tenth grader students of SMA Widyagama using Title Guessing Game. Regarding the problem of the study, the aim of this study is to enhance reading comprehension skill of the tenth grader students of SMA Widyagama using Title Guessing Game. The research method used in this research is qualitative descriptive to see the impact that the game session will have on research subjects related to reading skills. The research instrumental that used is questionnaire and interview that has been approved by expert lecture beforehand. The interviews Guide were made by considerate the topics that is related with reading comprehension skill and teaching strategy. Questionnaires are used to determine student reactions to this game session. The data of the current study were gained from 10 IPA of SMA Widyagama in academic year 2021 – 2022. Based on the answers that students filled out in the questionnaire, it can be concluded that most of the students liked the Title Guessing Game after playing it during the research process and most of them agree that Title Guessing give benefits in their study. Researchers that will use this methods recommended to contact the school that will be research in order to find out the condition of the school to be studied. It is advisable to find another school if the contacted school cannot meet in direct meeting and be able to manage the time management to make this game session more effective

Item Type: Thesis (Sarjana)
Identification Number: 0422120008
Uncontrolled Keywords: Reading Comprehension, Teaching Strategy, Title Guessing Game
Subjects: 400 Language > 420 English and Old English (Anglo-Saxon) > 420.71 English learning
Divisions: Fakultas Ilmu Budaya > Bahasa dan Sastra Inggris
Depositing User: Unnamed user with username nova
Date Deposited: 27 Jan 2023 08:34
Last Modified: 07 Feb 2023 04:31
URI: http://repository.ub.ac.id/id/eprint/197029
[thumbnail of DALAM MASA EMBARGO] Text (DALAM MASA EMBARGO)
Muhamad Riski Triputra.pdf
Restricted to Registered users only until 31 December 2024.

Download (2MB)

Actions (login required)

View Item View Item