Zulfa, Alvina Indana and Devinta Puspita Ratri, S.Pd., M.Pd., (2022) EFL Students’ Perceptions Toward Quizizz As an Assessment Tool During Online. Sarjana thesis, Universitas Brawijaya.
Abstract
Penilaian adalah proses berkelanjutan terhadap pencapaian belajar siswa, bukan tentang memberi siswa nilai berupa angka atau huruf; alat penilaian digunakan untuk mengukur dan memantau pemahaman siswa terhadap materi yang diajarkan. Quizizz adalah alat penilaian yang bermanfaat dengan fitur interaktif yang dapat membantu siswa dan guru melakukan penilaian selama pembelajaran online. Namun, beberapa siswa mengalami kesulitan dalam mengakses Quizizz. Oleh karena itu, penelitian ini bertujuan untuk mengetahui persepsi dan tantangan siswa terhadap Quizizz sebagai alat penilaian selama pembelajaran online. Penelitian ini melibatkan 100 siswa SMP yang sudah berpengalaman menggunakan Quizizz untuk melakukan penilaian selama empat minggu. Dalam penelitian ini metode kuantitatif dipilih dengan menggunakan desain survei. Peneliti menggunakan kuesioner tertutup untuk mengumpulkan data tentang persepsi siswa tentang penggunaan, manfaat, dan tantangan menggunakan Quizizz, dan data dianalisis secara deskriptif. Hasil penelitian mengungkapkan bahwa meskipun masih ada kendala untuk menerapkan Quizizz secara penuh, sebagian besar siswa memberikan sikap positif terhadap penggunaan Quizizz sebagai alat penilaian.
English Abstract
Assessment is an ongoing process on students’ learning achievement, it is not about giving students the value of numbers or letters; an assessment tool is used to measure and monitor students’ understanding of the material taught. Quizizz is a beneficial assessment tool with interactive features that can help students and teachers do the assessment during online learning. However, some students find difficulties in accessing Quizizz. Therefore, this research aims to investigate EFL students’ perceptions and challenges toward Quizizz as an assessment tool during online learning. This study involved 100 junior high school students who have experienced using Quizizz to do the assessment for four weeks. In this research, quantitative method with a survey design was chosen. The researchers use a close-ended questionnaire to collect data on students’ perceptions about the use, the benefit, and the challenges of using Quizizz, and the data were analyzed descriptively. The result of the study revealed that although there is still an obstacle to fully implementing Quizizz, most of the students gave a positive attitude to the use of Quizizz as an assessment tool.
Item Type: | Thesis (Sarjana) |
---|---|
Identification Number: | 0522120017 |
Uncontrolled Keywords: | assessment, online learning, perception, Quizizz |
Subjects: | 400 Language > 420 English and Old English (Anglo-Saxon) > 420.71 English learning |
Divisions: | Fakultas Ilmu Budaya > Pendidikan Bahasa Inggris |
Depositing User: | yulia Chasanah |
Date Deposited: | 27 Sep 2022 07:09 |
Last Modified: | 27 Sep 2022 07:09 |
URI: | http://repository.ub.ac.id/id/eprint/194984 |
Text (DALAM MASA EMBARGO)
Alvina Indana Zulfa.pdf Restricted to Registered users only until 31 December 2024. Download (1MB) |
Actions (login required)
View Item |