Political Correctness: Exploring Controversial Movement

Yuwana, Akmal Wisnu and Widya Caterina Perdhani, S.Pd., M.Pd (2022) Political Correctness: Exploring Controversial Movement. Sarjana thesis, Universitas Brawijaya.

Abstract

Politik kenebaran adalah kata yang jarang digunakan di beberapa bagian dunia. Penyebab dari kondisi ini mungkin terkait dengan konsep dari pergerakaan tersebut. Sementara itu banyak orang mencoba untuk menjelaskan apa itu kebenaran politik. Beberapa peneliti percaya bahwa menjelaskan konsep ini memerlukan konteks agar dapat tahu apa sebenarnya konsep ini. Pergerakan ini di mulai dengan niatan bagus tapi suatu saat digunakan sebagai alat untuk mengalahkan orang lain atau bahkan hal itu masih terjadi saat ini tergantung oleh situasi tergantung dengan pengaruhnya di budaya dunia secara luas. Penelitian ini menggunakan metode kualitatif dimana peneliti menggunakan penelitian pustaka untuk mengumpulkan beberapa materi yang kemudian di saring menggunakan alat penyaring yang membantu merapikan data. Kemudian data di analisis menggunakan analisis tema yang mana peneliti menginterpretasikan data berdasarkan pada pertanyaan penelitian. Peneliti menemukan tiga kemungkinan tema yang bisa di aplikasikan kepada penelitian ini. Hal itu adalah definisi dari kebenaran politik, permasalahan pandangan kebenaran politik, dan dampak budaya dari kebenaran politik.

English Abstract

Political Correctness is a word that rarely used in some part of the globe. The cause of this situation may need to do with the concept of the movement itself. While many people try to define what political correctness actually is. Some researcher believes that defining it needs some context to be able to actually know it. The movement where started with good intentions was at some point used as a tool to overpower other people or it is still happening depends on kind of impact it has to the global culture at large. The research by using qualitative research where researcher using Library research is compiling some materials that then filtered using a tool that helps in managing the data. The data then analyze using thematic analysis where the researcher is interpreting the data based on the research questions. The researcher found three possible themes that can be applied to this research. Those are Defining Political correctness, Problematic View of Political Correctness, and Cultural Impact of Political Correctness.

Other obstract

-

Item Type: Thesis (Sarjana)
Identification Number: 0522120012
Uncontrolled Keywords: Politik Kebenaran, Kiri, Kanan, Bahasa, Political Correctness, Left, Right, Language
Subjects: 400 Language > 420 English and Old English (Anglo-Saxon) > 420.71 English learning
Divisions: Fakultas Ilmu Budaya > Pendidikan Bahasa Inggris
Depositing User: yulia Chasanah
Date Deposited: 27 Sep 2022 04:26
Last Modified: 27 Sep 2022 04:26
URI: http://repository.ub.ac.id/id/eprint/194956
[thumbnail of DALAM MASA EMBARGO] Text (DALAM MASA EMBARGO)
Akmal Wisnu Yuwana.pdf
Restricted to Registered users only until 31 December 2024.

Download (1MB)

Actions (login required)

View Item View Item