Utami, Ika Adhitiyan and Alies Poetri Lintangsarii, S.S., M.Li (2021) English Phonology for Language Learners: Exploring Learners’ Preferences. UNSPECIFIED thesis, Universitas Brawijaya.
Abstract
Fonologi Bahasa Inggris adalah mata pelajaran mutlak yang harus dikuasai oleh pembelajar bahasa asing dalam mempelajari bahasa Inggris. Itu diajarkan sebagian besar di universitas tingkat. Namun, masih banyak siswa yang tidak menyadari betapa pentingnya belajar Fonologi Bahasa Inggris dan kurang tertarik mempelajari mata pelajaran ini. Di sana juga telah sedikit studi yang menyangkut preferensi siswa dalam belajar bahasa Inggris Fonologi sedangkan mengetahui preferensi siswa pada topik atau tema yang digunakan dalam bahan ajar merupakan langkah yang baik untuk membuat hasil belajar menjadi lebih baik. Pelajaran ini bertujuan untuk menyelidiki topik dan tema yang paling dan paling tidak disukai oleh EFL (Bahasa Inggris sebagai Bahasa Asing) siswa selama pembelajaran Fonologi Bahasa Inggris. Jenis penelitian ini adalah deskriptif kuantitatif dengan menggunakan survei cross sectional desain. Data dikumpulkan dengan kuesioner dari 112 peserta mahasiswa Program Studi Pendidikan Bahasa Inggris. Hasilnya menunjukkan fonologis pola proses dalam bahasa Inggris menjadi topik dan tema yang paling disukai saat fonologi segmental menjadi topik dan tema yang paling tidak disukai dalam pembelajaran Fonologi bahasa Inggris.
English Abstract
English Phonology is an absolutely necessary subject that should be mastered by foreign language learners in learning English. It is taught mostly at university level. However, there are still many students who are not aware of how important learning English Phonology is and less interested in learning this subject. There also has been little study that concerns students' preferences in learning English Phonology whereas knowing students’ preferences on topics or themes used in learning materials is a good step to make better learning outcomes. This study aims to investigate the most and least preferred topics and themes by EFL (English as a Foreign Language) students during English Phonology learning. This was a descriptive quantitative research by using a cross-sectional survey design. The data was collected with questionnaire from 112 participants of English Education Study Program students. The result showed phonological process pattern in English becoming the most preferred topic and theme while segmental phonology becoming the least preferred topic and theme in learning English Phonology
Other obstract
-
Item Type: | Thesis (UNSPECIFIED) |
---|---|
Identification Number: | 0521120071 |
Uncontrolled Keywords: | Keywords: EFL student, English Phonology, learning English, pronunciation, student preference |
Subjects: | 400 Language > 420 English and Old English (Anglo-Saxon) > 420.71 English learning |
Divisions: | Fakultas Ilmu Budaya > Pendidikan Bahasa Inggris |
Depositing User: | yulia Chasanah |
Date Deposited: | 10 Feb 2022 04:32 |
Last Modified: | 24 Sep 2024 04:13 |
URI: | http://repository.ub.ac.id/id/eprint/189677 |
Text
IKA ADHITIYAN UTAMI.pdf Download (1MB) |
Actions (login required)
View Item |