The Influence Of Sales Promotion And Store Atmosphere Towards Impulse Buying On International Retail Fashion Store (A Study On Zara Indonesia)

Rianita, Unike and Prof.Dr.Djumilah Hadiwidjojo, SE (2020) The Influence Of Sales Promotion And Store Atmosphere Towards Impulse Buying On International Retail Fashion Store (A Study On Zara Indonesia). Sarjana thesis, Universitas Brawijaya.

Abstract

Penelitian ini dilakukan bertujuan untuk mengetahui pengaruh dari promosi penjualan dan atmosfer toko terhadap perilaku pembelian impulse pada toko fashion ritel ZARA Indonesia. Jenis penelitian ini adalah explanatory research yang menjelaskan hubungan dan pengaruh antara satu variable dengan variable lainnya melalui pengujian hipotesis. Penelitian ini menggunakan sampel sebanyak 100 responden dimana penyebaran kuesioner dilaksanakan secara online. Sampel terdiri dari responden yang sudah pernah melakukan pembelian secara tidak terencana pada ZARA. Analisis data dalam penelitian ini menggunakan Analasis Regresi Linier Berganda dan uji hipotesis menggunakan uji t yang diolah dengan software SPSS ver. 20. Dari hasil pengujian terhadap keempat hipotesis dapat disimpulkan bahwa variable promosi penjualan, interior toko, tata letak toko, dan tampilan toko memiliki pengaruh positif signifikan terhadap pembelian secara impulsif konsumen pada toko fashion ritel ZARA Indonesia. Impilkasi penelitian ini adalah perlunya meningkatkan promosi penjualan dan inovasi terhadap tampilan toko dan desain terhadap perilaku pembelian impulsif konsumen pada toko ZARA Indonesia. Hal ini dapat dilakukan antara lain dengan cara memberikan menawaran promo dengan menggunakan alat promosi lainya yaitu kupon atau bekerja sama dengan layanan kartu kredit untuk dapat meningkatkan pembelian impulsif konsumen pada toko ZARA Indonesia.

English Abstract

This research aims to discover the influence of sales promotion, and store atmosphere on impulse buying consumer at ZARA retail fashion store in Indonesia. This research type is explanatory research, which explains the relationship and the influence between one variable and another variable through hypothesis testing. This research used a sample of 100 respondents, where the questionnaire was conducted online. The sample consisted of respondents who had made unplanned purchases at ZARA store in Indonesia. The data analysis used in this research was the Multiple Linear Regression Analysis and hypothesis testing used a t- test, which was processed with SPSS software ver. 20. From the results of testing the four hypotheses, it can be concluded that the variables of sales promotion, store interiors, store layout, and store appearance have a significant positive effect on impulsive purchases of consumers at ZARA retail fashion store in Indonesia. The implication of this research is the need to increase sales promotions and innovations in-store appearance and design for the impulsive buying behavior of consumers at ZARA Indonesia's stores. This can be done by offering promos using other promotional tools, namely coupons or cooperating with credit card services, to be able to increase consumers' impulsive purchases at ZARA Indonesia stores.

Item Type: Thesis (Sarjana)
Identification Number: SKR/FEB/2020/23/052003792
Uncontrolled Keywords: Sales Promotion, Store Atmosphere, Store Interior, Store Layout, Store Display, Impulsive Purchasing,Promosi Penjualan, Suasana Toko, Interior Toko, Tata Letak Toko, Tampilan Toko, Pembelian Impulsif
Subjects: 600 Technology (Applied sciences) > 658 General management
Divisions: Fakultas Ekonomi dan Bisnis > Manajemen
Depositing User: soegeng sugeng
Date Deposited: 15 Dec 2021 07:06
Last Modified: 27 Sep 2024 06:45
URI: http://repository.ub.ac.id/id/eprint/187019
[thumbnail of Unike Rianita.pdf] Text
Unike Rianita.pdf

Download (4MB)

Actions (login required)

View Item View Item