The Effect Of Store Atmosphere On Consumer Satisfaction At Giant Store Jalan Mt. Haryono Malang

Sa’bana, Nizal Rozaq (2019) The Effect Of Store Atmosphere On Consumer Satisfaction At Giant Store Jalan Mt. Haryono Malang. Sarjana thesis, Universitas Brawijaya.

Abstract

Penelitian ini bertujuan untuk mengetahui adakah pengaruh dari atmosfir toko terhadap kepuasan pelanggan dari Giant Supermarket Jl. MT Haryono. Analisis ini menggunakan variable independent yaitu atmosfir toko dan variable dependennya adalah kepuasan pelanggan. Sampel dari penelitian ini ditentukan dengan menggunakan skala pengukuran Roscoe yang diambil dari populasi penelitian yaitu Mahasiswa Universitas Brawijaya. Pengumpulan data dilakukan dengan cara kuisioner yang disebarkan langsung kepada responden yang berjumlah 100 kuesioner. Metode statistik menggunakan Analisis Regresi Linear Sederhana, dengan pengujian hipotesis uji statistik t. Hasil penelitian ini menunjukkan bahwa atmosfir toko berpengaruh signifikan terhadap kepuasan pelanggan.

English Abstract

This study aims to determine whether store atmosphere influences the customer satisfaction of Giant Supermarket Jalan MT. Haryono. The analysis uses an independent variable, which is the store atmosphere and the dependent variable is customer satisfaction. The sample of this study was determined using the Roscoe measurement scale taken from the research population whose are undergraduate students of Universitas Brawijaya. Data collection was carried out by means of a questionnaire distributed directly to 100 respondents. The statistical method uses Simple Linear Regression Analysis, with the hypothesis testing used statistical test t. The results of this study indicate that the store atmosphere has a significant effect on customer satisfaction

Other obstract

-

Item Type: Thesis (Sarjana)
Identification Number: SKR/FEB/2019/696/052000862
Uncontrolled Keywords: Atmosfir Toko, Kepuasan Pelanggan, dan Ritel
Subjects: 600 Technology (Applied sciences) > 658 General management > 658.8 Managemet of marketing > 658.87 Marketing channels
Divisions: Fakultas Ekonomi dan Bisnis > Manajemen
Depositing User: Endang Susworini
Date Deposited: 06 Nov 2020 16:41
Last Modified: 06 Nov 2020 16:41
URI: http://repository.ub.ac.id/id/eprint/178499
Full text not available from this repository.

Actions (login required)

View Item View Item