Penggunaan Analisis SWOT-AHP untuk Evaluasi Kunci Faktor Manajemen Restoran Indonesia

Anggraeni, Ghina (2019) Penggunaan Analisis SWOT-AHP untuk Evaluasi Kunci Faktor Manajemen Restoran Indonesia. Magister thesis, Universitas Brawijaya.

Abstract

Bisnis Restoran Adalah Bisnis Yang Banyak diminati oleh Investor. Majunya bisnis restoran adalah salah satu respons terhadap meningkatnya jumlah permintaan makanan karena meningkatnya populasi masyarakat Indonesia Di Kaoh siung. Tujuan penelitian adalah untuk menyelidiki faktor-Faktor kunci Yang Memiliki prioritas tinggi dan berperan dalam mempengaruhi hasil dalam sistem hier Arki pengelolaan restoran Indonesia. Sebanyak 25 Responden digunakan dalam penelitian ini. Pengolahan Data Yang Digunakan dalam penelitian ini adalah kualitatif dan kuantitatif. Metode Yang Digunakan dalam pengolahan Data Adalah Swot (Ife Dan Efe Matrix) Kemudian dilanjutkan dengan metode Ahp Untuk mengetahui prioritas berbagai elemen dalam setiap hierarki. Hasil perhitungan analisis diperoleh nilai 0,020, Dengan proporsiin konsistensi Cr Kurang dari 0,10, Dengan proporsiin konsistensi Cr Kurang dari 0,10, Yang Berarti bahwa kita dapat menerima penilaian ini telah terpenuhi sehingga kita dapat melanjutkan pengambilan keputusan- Proses Pembuatan menggunakan Ahp. Hasil analisis Swot Yang Diperoleh menunjukkan bahwa restoran Indonesia Di Kaohsiung Memiliki bobot Yang Baik Di Lingkungan Internal Dengan posisi kekuatan dan bobot Yang Baik Di Peluang Ie Eksternal. Situasi restoran Indonesia Di Taiwan Terutama Di Kaohsiung Ada beberapa restoran Indonesia. Menentukan faktor faktor kunci dalam manajemen restoran Indonesia Adalah dari faktor Internal Yang Merupakan faktor kekuatan perencanaan, Kontrol, Dan strategi keuangan restoran Indonesia Untuk membedakan produk. Sedangkan kelemahan restoran Indonesia Adalah meningkatnya karyawan, Pendidikan dan pelatihan. Faktor eksternal adalah peluang. Faktor peluang adalah gaya hidup, Pengalaman makan bernilai tambah. Pemilik harus menjaga manajemen Yang Telah diatur sehingga restoran menjadi lebih baik dan lebih meningkatkan kualitas Yang Masih belum termasuk dalam Sop Restoran.

English Abstract

The restaurant business is a business that is much in demand by investors. The rise of the restaurant business is one of the responses to the increasing number of food demand because of the increasing Indonesian population in Kaohsiung.The research purpose was to investigate the key factorswhich have high priority and play a role in influencing results in the hierarchical system on management of Indonesian restaurant. A total of 25 respondent used in this study. Data processing which used in this study were qualitative and quantitative. The methods used in data processing were SWOT(IFE and EFE matrix) then continued with AHP method to find out the priorities of the various elements in each hierarchy.The calculation results of the analysis obtained a value of 0.020, with the proportion of CR inconsistencies less than 0.10, with the proportion of CR inconsistencies less than 0.10, which meant that we can accept this assessment had been fulfilled thus we could continue the decision-making process using AHP. The result of the SWOT analysis obtained showed that Indonesian restaurants on Kaohsiung have good weight in the internal environment with position good strength and weight in the external IE Opportunity.The situation of Indonesian restaurants in Taiwan especially in Kaohsiung there are many Indonesian restaurants. Determining key factors in Indonesian restaurant management is from internal factors which are the strength factors of Indonesian restaurant financial planning, control, and strategies to differentiate products. While the weaknesses of Indonesian restaurants are increasing employees, education and training. External factors are opportunities. Opportunity factors are lifestyle, value-added eating experiences.The owner must maintain the management that has been arranged so that the restaurant becomes better and further improves the quality that is still not included in the restaurant's SOP.

Other obstract

-

Item Type: Thesis (Magister)
Identification Number: TES/647.95/ANG/p/2019/041907654
Uncontrolled Keywords: RESTAURAN, MANAGEMENT OF INDONESIA RESTAURAN
Subjects: 600 Technology (Applied sciences) > 647 Management of public households (institutional housekeeping) > 647.9 Specific kinds of public households and institutions > 647.95 Eating and drinking places
Divisions: S2/S3 > Magister Ilmu Ternak, Fakultas Peternakan
Depositing User: Endang Susworini
Date Deposited: 14 Jan 2020 06:45
Last Modified: 14 Jan 2020 06:45
URI: http://repository.ub.ac.id/id/eprint/177883
Full text not available from this repository.

Actions (login required)

View Item View Item