Wulandari, Putri (2019) Students’ Perception on The Use of English Subtitled Video in Vocabulary Learning at English Language Education Program on Batch 2017 Universitas Brawijaya. Sarjana thesis, Universitas Brawijaya.
Abstract
Kosakata memiliki peran penting dan mempelajari bahasa karena hal tersebut untuk mendukung empat kemampuan. Pelajar akan sukses dalam melakukan empat keahlian tersebut jika mereka memiliki kosakata yang luas. Sekarang ini, banyak pelajar suka menonton video dari beberapa negara, sehingga mereka akan menikmati video tersebut dan belajar sekaligus. Dengan menonton video bersubtitle bahasa Inggris, mereka akan belajar secara kontekstual, yangmana kosakata mereka dapat bertambah. Sehingga, dalam studi ini, peneliti akan menemukan persepti pelajar dalam penggunaan video bersubtitle bahasa Inggris untuk belajar kosakata di Program Studi Pendidkan Bahasa Inggris angkatan 2017 Universitas Brawijaya. Studi ini menggunakan desain penelitian survey dengan pendekatan kuantitaif. Meliputi 101 mahasiswa dari Program Studi Pendidikan Bahasa Inggris angkatan 2017. Pengembangan kuisioner dari teori Walgito tentang persepsi (2010) digunakan untuk mengumpulkan data. Hasil dari studi ini menunjukkan bahwa 95.4 % dari siswa memiliki persepsi positif terhadap penggunaan video bersubtitel bahasa Inggris. Dari hasil tersebut, peneliti menyimpulkan bahwa video bersubtitle bahasa Inggris dapat membantu siswa dan dapat dijadikan media untuk belajar kosakata. Peneliti menyarankan bahwa penelitian ini dapat dijadikan referensi kepada peneliti selanjutnya dalam penemuan penelitian lainnya. Selain itu, peneliti selanjutnya dapat menemukan strategi dalam mempelajari kosakata melalui video bersubtitel bahasa Inggris atau pengembangan materi lainnya.
English Abstract
Vocabulary has an important role in language learning because it supports four skills of language. Students will success in conducting four skills if they have large vocabulary size. Nowadays, most of students like watching video from several countries, so, they will enjoy the video and learn at the same time. By watching English subtitled video, they will learn vocabulary contextually, which their vocabulary can be improved. Thus, in this study, the researcher will find out the students’ perception on the use of English subtitled video in vocabulary learning at English Language Education Program on Batch 2017 Universitas Brawijaya. This study uses survey research design with quantitative approach. It involves 101 respondents of students of English Language Education Program on batch 2017. Questionnaire developed from Walgito’s theory about perception (2010) is utilized to collect the data. The result of the study shows that 95.4 % of students have positive perception toward the use of English subtitled video in vocabulary learning. From the result, the researcher conclude that English subtitled video can help students and can be used as media to learn vocabulary. The researcher suggests that this research would give reference to the future researcher in finding the others or related research. Besides, the future researcher can find more the strategies in vocabulary learning through English subtitled video or another material development.
Item Type: | Thesis (Sarjana) |
---|---|
Identification Number: | SKR/FIB/2019/292/051908792 |
Uncontrolled Keywords: | students’ perception, subtitled video, vocabulary learning-students’ perception, subtitled video, vocabulary |
Subjects: | 300 Social sciences > 371 Schools and their activities; special education > 371.3 Methods of instruction and study > 371.33 Teaching aids, equipment, materials |
Divisions: | Fakultas Ilmu Budaya > Pendidikan Bahasa Inggris |
Depositing User: | soegeng sugeng |
Date Deposited: | 08 Oct 2020 08:12 |
Last Modified: | 07 Dec 2021 02:40 |
URI: | http://repository.ub.ac.id/id/eprint/175456 |
Preview |
Text
Putri Wulandari.pdf Download (3MB) | Preview |
Actions (login required)
View Item |