Using Flashcards to Increase Vocabulary of Students With Intellectual Disability

Fitriyah, Anggraeni Tri (2019) Using Flashcards to Increase Vocabulary of Students With Intellectual Disability. Sarjana thesis, Universitas Brawijaya.

Abstract

Pendidikan bagi siswa dengan Disabilitas Intelektual merupakan hal yang menantang karena membutuhkan upaya khusus untuk mendapatkan kesetaraan pendidikan dengan mereka yang tidak cacat. Para siswa dengan Disabilitas Intelektual di SMP Diponegoro sedang berjuang untuk meningkatkan kosa kata bahasa Inggris mereka. Oleh karena itu, Penelitian Tindakan Kelas (PTK) bertujuan untuk mengetahui seberapa jauh peningkatan kosa kata mereka dilihat dari prestasi kosa kata mereka. Penelitian ini digunakan untuk siswa dengan Disabilitas Intelektual di kelas 8B di SMP Diponegoro dengan menggunakan kartu flash dengan metode sugestopedia dan strategi finger cuing. Temuan ini mengungkapkan bahwa skor siswa dengan Cacat Intelektual meningkat dari 55 dan 62,5 menjadi 90,18 dan 96,86. Oleh karena itu, penggunaan kartu flash bermanfaat untuk meningkatkan kosa kata siswa dengan Disabilitas Intelektual dan kemampuan mereka untuk menghafal kosa kata.

English Abstract

Education for students with Intellectual Disability is challenging since it needs special effort to get the educational equality with those without disabilities. The students with Intellectual Disability at Diponegoro Junior High School are struggling to improve their English vocabulary. Therefore, the Classroom Action Research (CAR) aims to find out how far their vocabulary increases seen from their vocabulary achievement. This research was employed to the students with Intellectual Disability in 8B class at Diponegoro Junior High School by using flashcards with suggestopedia method and finger cuing strategy. The finding reveals that the score of students with Intellectual Disability increase from 55 and 62,5 to 90,18 and 96,86. Therefore, the use of flashcards is beneficial to increase the vocabulary of students with Intellectual Disability and their ability to memorize vocabulary.

Item Type: Thesis (Sarjana)
Identification Number: SKR/FIB/2019/8/051908529
Uncontrolled Keywords: Siswa dengan Disabilitas Intelektual, Kosakata, Kartu flash-Students with Intellectual Disabilities, Vocabulary, Flashcards.
Subjects: 300 Social sciences > 371 Schools and their activities; special education > 371.3 Methods of instruction and study
Divisions: Fakultas Ilmu Budaya > Pendidikan Bahasa Inggris
Depositing User: soegeng sugeng
Date Deposited: 06 Oct 2020 09:50
Last Modified: 05 Mar 2024 04:37
URI: http://repository.ub.ac.id/id/eprint/175009
[thumbnail of Anggraeni Tri Fitriyah.pdf] Text
Anggraeni Tri Fitriyah.pdf

Download (7MB)

Actions (login required)

View Item View Item