Andrian, Dany (2019) Analisis Swot Dalam Menentukan Perumusan Strategi Pada Perusahaan Screamous Malang. Sarjana thesis, Universitas Brawijaya.
Abstract
Bisnis fashion menjadi tren usaha yang memiliki pangsa pasar yang besar. Persaingan bisnis di bidang ini semakin ketat karena banyaknya pesaing baru yang terus bermunculan. Penelitian ini bertujuan untuk mengidentifikasi kekuatan, kelemahan, peluang dan ancaman (SWOT) dalam menentukan strategi yang tepat bagi Screamous Malang. Alat-alat analisis yang akan digunakan dalam penelitian ini diambil berdasarkan tahapan penentuan strategi oleh Analisis SWOT menurut Fred R. David. Adapun dalam penentuan strategi ini melalui tiga tahap. Tahap pertama adalah tahap masukan dengan melakukan analisis IFE dan EFE. Kemudian tahap yang kedua adalah tahap pencocokan dengan menggunakan alat analisis matriks IE. Tahap yang ketiga adalah tahap keputusan dengan menggunakan matriks QSPM. Pada tahap masukan hasil analisis IFE menunjukkan total skor bobot 3,10 dengan nilai kekuatan sebesar 2,40 dan nilai kelemahan sebesar 0,70. Analisis EFE menghasilkan total skor bobot sebesar 3,20 dengan nilai peluang sebesar 2,06 dan kelemahan sebesar 1,14. Pada tahap pencocokan hasil analisis IE berada pada sel I dan strategi yang dapat diterapkan adalah strategi intensif dan integratif. Pada tahap keputusan hasil analisis matriks QSPM menunjukkan bahwa Scremous Malang lebih cocok untuk menggunakan strategi penetrasi pasar.
English Abstract
Fashion business has become a business trend that own a big market share. The business competition in this field is getting tighter because of the number of the newcomers that continue to emerge to this day. This research aims to identify the strengths, weaknesses, opportunities and threats (SWOT) in order to determine the right strategy for Screamous Malang. The tools of the analysis that being used in this research were taken based on the steps that are necessary for strategic planning by SWOT analysis according to Fred R. David. There are three steps in order to determine the strategy. First step is an input stage by doing the IFE and EFE analysis methods. The second is the matching stage by using the IE matrix analysis method. The last one is the decision stage by using the QSPM matrix analysis method. Moreover, the results of the IFE analysis in the input stage show that the total weight score is 3,10 with the strengths value of 2,40 and weaknesses value of 0,70. While the results of the EFE analysis show that the total weight score is 3,20 with the opportunities value of 2,06 and weaknesses value of 1,14. Furthermore, the results of the IE analysis in the matching stage is in the cell I and the strategy that can be implementd are intensive and integrative strategies. In addition, the results of the QSPM matrix analysis in the decision stage show that Screamous Malang is more suitable to use the market penetration strategy.
Other obstract
-
Item Type: | Thesis (Sarjana) |
---|---|
Identification Number: | SKR/FEB/2019/395/051907946 |
Uncontrolled Keywords: | SWOT, Matriks EFE, Matriks IFE, Matriks IE, Matriks QSPM, dan Screamous Malang, SWOT, EFE Matrix, IFE Matrix, IE Matrix, QSPM Matrix, dan Screamous Malang |
Subjects: | 600 Technology (Applied sciences) > 658 General management > 658.5 Management of production > 658.57 Research and Development |
Divisions: | Fakultas Ekonomi dan Bisnis > Manajemen |
Depositing User: | Nur Cholis |
Date Deposited: | 18 Aug 2020 03:04 |
Last Modified: | 18 Aug 2020 03:04 |
URI: | http://repository.ub.ac.id/id/eprint/174365 |
Actions (login required)
View Item |