Hariz, Gita (2019) The Effect Of Green Marketing Towards Purchase Intention And Brand Image: A Study Case On Ikea Alam Sutera, Tangerang. Sarjana thesis, Universitas Brawijaya.
Abstract
Penelitian ini bertujuan untuk mengetahui Pengaruh Green Marketing, Minat Beli, dan Citra Merek di dalam studi kasus IKEA Alam Sutera, Tangerang secara simultan dan melalui mediasi. Metode Penelitian adalah kuantitatif dengan penelitian penjelasan yang menjelaskan hubungan kasual antara varibel melalui pengujian hipotesis. Teknik Pengumpulan data menggunakan kuisioner dan penelitian kepustakaan. Penelitian ini menggunakan 150 sampel yang merupakan konsumen IKEA Alam Sutera, Tangerang. Teknik pengambilan sampel menggunakan teknik purposive sampling. Alat uji yang di gunakan untuk menguji instrumen penelitian ini yaitu uji validitas, uji reliabilitas, dan uji asumsi klasik. Metode analisis yang di gunakan adalah analisis koefisien jalur dan uji hipotesis di lakukan menggunakan uji t dengan menggunakan program SPSS 20. Hasil penelitian menunjukan bahwa Green Marketing memiliki hubungan langsung yang signifikan terhadap Citra Merek. Lalu, Citra Merek juga memiliki hubungan yang signifikan dan efek langsung terhadap Minat Beli. Terlebih lagi, Green Marketing juga memiliki hubungan yang signifikan dan efek langsung terhadap Minat Beli melalui Citra Merek di mana menunjukan efek positif sebagai mediator di dalam studi IKEA Alam Sutera, Tangerang
English Abstract
This study aims to simultaneously determine the Effect of Green Marketing, Purchase Intention, and Brand Image in IKEA Alam Sutera, Tangerang. This study applies quantitative method with explanatory research which explains casual relationships between variables through hypothesis testing. Data collection is gathered by using questionnaires and library research. This study utilizes 150 samples of consumers of IKEA Alam Sutera, Tangerang. The sampling technique of this study utilizes a purposive sampling technique. The test tools of this research are the validity test, reliability test, and classical assumption test. The analytical methods used are analyzing path coefficients and hypothesis testing, through the t test using the SPSS 20. The results of the study show that Green Marketing has a significantly direct relationship to Brand Image. Further, Brand Image also has a significant relationship and a direct effect on Purchase Intention. To add, Green Marketing also has a significant and direct effect on Purchase Intention which shows a positive effect as a mediator in IKEA Alam Sutera, Tangerang
Other obstract
-
Item Type: | Thesis (Sarjana) |
---|---|
Identification Number: | SKR/FEB/2019/43/051903480 |
Uncontrolled Keywords: | Green Marketing, Minat Beli, Citra Merek, Green Marketing, Purchase Intention, Brand Image |
Subjects: | 600 Technology (Applied sciences) > 658 General management > 658.8 Managemet of marketing > 658.802 General topics of marketing management |
Divisions: | Fakultas Ekonomi dan Bisnis > Manajemen |
Depositing User: | Nur Cholis |
Date Deposited: | 09 Sep 2019 03:55 |
Last Modified: | 21 Oct 2021 04:25 |
URI: | http://repository.ub.ac.id/id/eprint/170195 |
Preview |
Text
Gita Hariz.pdf Download (2MB) | Preview |
Actions (login required)
![]() |
View Item |