The Influence of Green Brand towards Green Personal Care Product Purchase Decision with Green Knowledge as Moderating Variable (A Study on “Original Source” Consumers in Malang)

Retnaningtyas, Dwivanny (2019) The Influence of Green Brand towards Green Personal Care Product Purchase Decision with Green Knowledge as Moderating Variable (A Study on “Original Source” Consumers in Malang). Sarjana thesis, Universitas Brawijaya.

Abstract

Menjadi salah satu industri yang berpengaruh tinggi terhadap lingkungan, industri barang konsumen yang bergerak cepat, terutama kategori perawatan diri, adalah bisnis yang sedang berkembang di Indonesia.Banyak bisnis barang konsumen bergerak cepat yang telah mengalihkan bisnis mereka menjadi bisnis yang lebih hijau dan berkelanjutan.Walau begitu, jumlah sampah yang menumpuk di Indonesia masih menjadi yang terbesar kedua di dunia.Hal ini menunjukkan rendahnya keputusan untuk membeli produk hijau oleh konsumen Indonesia.Penelitian ini bertujuan untuk mengidentifikasi apakah persepsi Merek Hijau pada merek Original Source mempengaruhi Keputusan Pembelian Produk Hijau pada konsumen dan apakah Pengetahuan Hijau memoderasi hubungan tersebut.Tipe penelitian ini adalah penelitian eksplanasi dengan pendekatan kuantitatif.Data yang digunakan adalah data primer dalam bentuk survey dengan kuesioner sebagai instrumen pengumpul data.Terdapat 150 responden yang berperan sebagai sampel yang dipilih berdasarkan beberapa kriteria.Metode analisis yang digunakan adalah Analisis Regresi Berganda menggunakan perangkat lunak SPSS 23 untuk Windows.Hasil dari penelitian ini mengimplikasikan bahwa pengaruh Merek Hijau terhadap Keputusan Pembelian Merek hijau adalah positif dan signifikan.Temuan kedua menunjukkan bahwa Pengetahuan Hijau dapat memoderasi dan melemahkan hubungan antara Merek Hijau dengan Keputusan Pembelian Produk Hijau.

English Abstract

Being one of the industries that highly impacts the environment, the Fast-Moving Consumer Goods (FMCG) industry, especially the personal-care category is a growing business in Indonesia. Many FMCG businesses have shifted their business into a greener and more sustainable one. Even so, the amount of waste stockpiled in Indonesia is still the second largest in the world. This shows the low decision to purchase green product by Indonesian consumer. This research aimed to identify whether if Green Brand perception in Original Source brand impact consumer Green Product Purchase Decision and whether if Green Knowledge moderate the influence. The type of research is explanatory research with a quantitative approach. The data used was primary data in the form of a survey with a questionnaire as the data collection instrument. There are 150 respondents as the sample selected based on several criteria. The analysis method used is Multiple Regression Analysis (MRA) using the SPSS 23 software for Windows. The result of the research implies that Green Brand influence is positively significant to Green Product Purchase Decision. The second finding shows that Green Knowledge influence is able to moderate and weaken the relationship of Green Brand towards Green Product Purchase Decision.

Other obstract

-

Item Type: Thesis (Sarjana)
Identification Number: SKR/EFB/2019/56/051903493
Uncontrolled Keywords: Merek Hijau, Pengetahuan Hijau, Keputusan Pembelian, Green Brand, Green Knowledge, Purchase Decision
Subjects: 600 Technology (Applied sciences) > 658 General management > 658.8 Managemet of marketing > 658.82 Sales promotion > 658.827 Use of brands and trademarks
Divisions: Fakultas Ekonomi dan Bisnis > Manajemen
Depositing User: Nur Cholis
Date Deposited: 27 Jul 2020 06:12
Last Modified: 21 Oct 2021 04:42
URI: http://repository.ub.ac.id/id/eprint/170122
[thumbnail of Dwivanny Retnaningtyas.pdf]
Preview
Text
Dwivanny Retnaningtyas.pdf

Download (3MB) | Preview

Actions (login required)

View Item View Item