Ardhi, Permana Gemilang Ramadhana (2019) Strategy Development For Puri Artha Hotel Using Comprehensive Strategy-Formulation Framework (A Study On Puri Artha Hotel In Yogyakarta City. Sarjana thesis, Universitas Brawijaya.
Abstract
Strategy development for a company is the initial stage of the strategic management process, which consist of vision and mission development, identifying the company's external opportunities and threats, determining internal strengths and weaknesses, establishing long-term goals, formulating alternative strategies, and choosing specific strategies which will be implemented. This study uses the Comprehensive Strategy-Formulation Framework which consists of three stages; input stage, matching stage, and decision stage. The tools used in this study are the IFE Matrix, EFE Matrix, CPM, IE Matrix, SWOT Matrix, and QSPM. The samples were collected from Puri Artha Hotel’s employees, specifically the Head of Departments and Top Level Managers. The results of this is a developed strategy for Puri Artha Hotel to gain a competitive advantage against their competitors. The last strategy developed for Puri Artha Hotel is Market Penetration in order to strengthen Puri Artha’s position in the market, to keep up with its competitors. Maintaining strong relationships with OTA, giving special loyalty treatments for frequent and loyal guests, increase advertisements and held more events to promote Puri Artha’s brand, improving services and repairing broken or old facilities, and increase social media presence are the suggested actions.
English Abstract
Perumusan strategi untuk perusahaan adalah tahap awal dari proses manajemen strategis yang terdiri dari tahap pengembangan visi dan misi, mengidentifikasi peluang dan ancaman eksternal perusahaan, menentukan kekuatan dan kelemahan internal, menetapkan tujuan jangka panjang, merumuskan strategi alternatif, dan memilih strategi spesifik yang akan dilaksanakan. Studi ini akan menggunakan Kerangka Kerja Perumusan Strategi Komprehensif yang terdiri dari tiga tahap; tahap input, tahap pencocokan, dan tahap keputusan. Alat yang akan digunakan dalam penelitian ini adalah Matriks IFE, Matriks EFE, CPM, Matriks IE, Matriks SWOT, dan QSPM. Sampel diambil dari karyawan Puri Artha Hotel, khususnya Kepala Departemen dan Manajer Tingkat Top. Hasil penelitian ini akan menjadi strategi yang dikembangkan untuk Puri Artha Hotel untuk mendapatkan keunggulan kompetitif terhadap pesaing mereka. Strategi yang dikembangkan terakhir yang dipilih untuk Puri Artha Hotel adalah Penetrasi Pasar untuk memperkuat posisi Puri Artha di pasar untuk bersaing dengan para pesaingnya. Mempertahankan hubungan yang kuat dengan OTA, memberikan perlakuan kesetiaan khusus untuk tamu yang sering dan setia, meningkatkan iklan dan mengadakan lebih banyak acara untuk mempromosikan merek Puri Artha, meningkatkan layanan dan memperbaiki fasilitas yang rusak atau lama, dan meningkatkan kehadiran media sosial adalah tindakan yang disarankan
Other obstract
-
Item Type: | Thesis (Sarjana) |
---|---|
Identification Number: | SKR/EFB/2019/55/051903492 |
Uncontrolled Keywords: | Strategy Development, Comprehensive Strategy-Formulation Framework, IFE, EFE, CPM, IE, SWOT, and QSPM, Pengembangan Strategi, Kerangka Kerja Perumusan Strategi Komprehensif, IFE, EFE, CPM, IE, SWOT, dan QSPM |
Subjects: | 600 Technology (Applied sciences) > 658 General management > 658.5 Management of production > 658.57 Research and Development |
Divisions: | Fakultas Ekonomi dan Bisnis > Manajemen |
Depositing User: | Nur Cholis |
Date Deposited: | 20 Jul 2020 03:56 |
Last Modified: | 21 Oct 2021 04:40 |
URI: | http://repository.ub.ac.id/id/eprint/170121 |
Text
Permana Gemilang Ramadhana Ardhi.pdf Restricted to Registered users only Download (2MB) |
Actions (login required)
View Item |