Traveloka Brand Loyalty: Mediating Effect Of Brand Love

Damarfadilah, Riski (2019) Traveloka Brand Loyalty: Mediating Effect Of Brand Love. Sarjana thesis, Universitas Brawijaya.

Abstract

Penelitian ini bertujuan untuk mengetahui pengaruh e-service quality terhadap brand loyalty melalui brand love sebagai variabel mediasi. Jenis penelitian yang dilakukan adalah explanatory research dengan metode survei. Penelitian ini menggunakan sampel berjumlah 250 responden dengan teknik pengambilan sampel purposive sampling. Metode analisis menggunakan PLS SEM. Data tersebut adalah tanggapan dari responden yang membeli produk pada Traveloka untuk dirinya sendiri dan responden yang pernah menggunakan layanan Traveloka minimal dua kali. Hasil dari penelitian ini menunjukan terdapat pengaruh yang signifikian antara e-service quality dengan brand loyalty, e-service quality dengan brand love dan brand love dengan brand loyalty. Hipotesa keempat brand love memiliki pengaruh yang positif dan signifikan atau bisa menjadi pihak mediasi antara variabel eservice quality dengan brand loyalty. Hasil dari penelitian ini harus menjadi perhatian khusus bagi para pemasar bahwa e-service quality selalu mendorong konsumen untuk menjadi cinta dan loyal terhadap brand.

English Abstract

This study aims to determine the effect of e-service quality on brand loyalty through brand love as a mediating variable. This type of research is explanatory research with survey method. This study uses a sample of 250 respondents through purposive sampling technique. PLS SEM is used as method analysis. The data is a response from respondents who bought products at Traveloka for themselves and respondents who have used Traveloka services at least twice. The results of this study show that there is a significant influence between e-service quality and brand loyalty, e-service quality with brand love and brand love with brand loyalty. The fourth hypothesis of brand love has a positive and significant influence or can be a mediating party between the variable e-service quality and brand loyalty. The results of this study should be a particular concern to marketers that e-service quality always encourages consumers to be in love and loyal to the brand.

Other obstract

-

Item Type: Thesis (Sarjana)
Identification Number: SKR/FEB/2019/178/051903657.
Uncontrolled Keywords: e-service quality, brand love, brand loyalty,
Subjects: 600 Technology (Applied sciences) > 658 General management > 658.8 Managemet of marketing > 658.83 Market research > 658.834 Consumer research
Divisions: Fakultas Ekonomi dan Bisnis > Manajemen
Depositing User: Nur Cholis
Date Deposited: 25 Jul 2020 00:36
Last Modified: 21 Oct 2021 07:48
URI: http://repository.ub.ac.id/id/eprint/170050
[thumbnail of Riski Damarfadilah.pdf]
Preview
Text
Riski Damarfadilah.pdf

Download (12MB) | Preview

Actions (login required)

View Item View Item