Ramdhany, Wreda Beny (2019) Evaluasi Smart Library Automation (Sla) Menggunakan Framework Human, Organization, And Technology-Fit (Hot-Fit) Model (Studi Pada Dinas Perpustakaan Dan Kearsipan Kota Batu). Sarjana thesis, Universitas Brawijaya.
Abstract
Smart Library Automation (SLA) merupakan sebuah sistem informasi yang digunakan oleh Perpustakaan Umum Dinas Perpustakaan dan Kearsipan Kota Batu. Sistem informasi SLA digunakan untuk meningkatkan kualitas layanan kepada pengunjung dan memudahkan pustakawan dalam mengolah data buku. Sebagai instansi yang menyelenggarakan layanan publik menggunakan teknologi informasi, perpustakaan haruslah memiliki teknologi yang handal sehingga dapat memberikan pelayanan secara maksimal. Dalam mencapai pelayanan yang maksimal diperlukan evaluasi pada sistem informasi Smart Library Automation (SLA) dengan tujuan untuk mengetahui permasalahan pada sistem. Penelitian ini menggunakan kerangka kerja Human, Organization, and Technology (Hot-Fit) Model. Metode utama dalam pengumpulan data pada penelitian ini menggunakan metode kualitatif wawancara yang didukung dengan metode kuantitatif yaitu kuesioner. Kuesioner digunakan untuk memperkuat hasil dari wawancara. Penelitian ini menunjukkan bahwa kualitas sistem sudah baik, yang didukung penuh oleh organisasi dalam penerapannya dan perlu adanya pengembangan sistem informasi Smart Library Automation (SLA) guna memenuhi kebutuhan instansi ke depannya dalam memberikan pelayanan perpustakaan yang prima
English Abstract
Smart Library Automation (SLA) is an information system which is used by the Public Library of Department Library and Archives of Batu City. Information system SLA is used to increase the quality of services to the visitors and facilitate librarians in processing databooks. As an institution which organizes public services by using information technology, libraries must have reliable technology in providing maximum service. In achieving maximum service, an evaluation of Smart Library Automation (SLA) is needed to find out the system’s problems in providing services toward the visitors. This study uses a framework Human, Organization, and Technology (Hot-Fit) Model. The main method of collecting data in this study uses qualitative interview methods which are supported by quantitative methods namely questionnaires. It is used to strengthen the results of interviews. The result of this research shows that the quality of the system is good, which is fully supported by the organization in its implementation and this system needs to development in
Other obstract
-
Item Type: | Thesis (Sarjana) |
---|---|
Identification Number: | SKR/FILKOM/2019/129/05190229 |
Uncontrolled Keywords: | Evaluasi, Human Organization and Technology-Fit Model, Smart Library Automation (SLA), Sistem Informasi Perpustakaan, Evaluation, Human Organization and Technology-Fit Model, Smart Library Automation (SLA), Library Information System |
Subjects: | 000 Computer science, information and general works > 025 Operations of libraries, archives, information centers > 025.04 Information storage and retrieval systems |
Divisions: | Fakultas Ilmu Komputer > Teknik Informatika |
Depositing User: | Nur Cholis |
Date Deposited: | 12 Jun 2020 05:43 |
Last Modified: | 24 Oct 2021 04:00 |
URI: | http://repository.ub.ac.id/id/eprint/168986 |
Preview |
Text
Wreda Beny Ramdhany (2).pdf Download (1MB) | Preview |
Actions (login required)
View Item |