The Role of Supervisory Function In Handling Police Maladministration Within Republic of Indonesia Ombudsman (Case Study In Republic of Indonesia Ombudsman Office In Surabaya City).

Azizah, Aghnia Nur (2018) The Role of Supervisory Function In Handling Police Maladministration Within Republic of Indonesia Ombudsman (Case Study In Republic of Indonesia Ombudsman Office In Surabaya City). Sarjana thesis, Universitas Brawijaya.

Abstract

Penelitian ini membahas tentang peran fungsi pengawasan Ombudsman Republik Indonesia dalam menangani maladministrasi pada kepolisian, khususnya pada kantor Ombudsman Republik Indonesia Perwakilan Jawa Timur di kota Surabaya. Melalui penelitian yang telah dilakukan, peran fungsi pengawasan Ombudsman Republik Indonesia dalam menangani maladministrasi pada Kepolisian di Jawa Timur dilakukan dengan cara menyelesaikan Laporan tentang dugaan maladministrasi dan pencegahan maladministrasi di kepolisian. Penelitian ini juga membahas kendala yang dihadapi oleh Ombdusman Republik Indonesia ketika menjalankan peran pengawasan, kendala tersebut berasal dari internal dan eksternal Ombudsman Republik Indonesia. Jenis penelitian ini menggunakan metode studi kasus dengan pendekatan kualitatif. Metode studi kasus adalah metode penelitian untuk menjelaskan dan memahami obyek yang diteliti secara khusus sebagai suatu kasus. Penelitian kualitatif adalah penelitian yang bermaksud untuk memahami fenomena yang ada. Dengan jenis penelitian kualitatif studi kasus ini, peneliti akan mampu menjelaskan peran fungsi pengawasan Ombudsman Republik Indonesia dalam menangani maladministrasi pada kepolisian, khususnya pada kantor perwakilan Ombudsman Republik Indonesia di Jawa Timur yang berada di Kota Surabaya. Serta mampu mendeskripsikan kendala-kendala yang dihadapi oleh Ombudsman Republik Indonesia, baik yang berasal dari dalam maupun luar. Hasil dari penelitian ini adalah menjelaskan peran fungsi Ombudsman Republik Indonesia dalam menangani maladministrasi pada kepolisian, khususnya pada kantor perwakilan Ombudsman Republik Indonesia di Jawa Timur yang berada di Kota Surabaya dan juga hambatan-hambatan yang dihadapi dalam menjalankan fungsi pengawasan. Dan juga memberikan saran kepada Ombudsman Republik Indonesia khusunya di kota Surabaya berdasarkan kendala yang dihadapi.

English Abstract

This study discusses the role of supervisory function in handling police maladministration within Republic Of Indonesia Ombudsman, especially at the Republic of Indonesia Ombudsman office in Surabaya City. Through the research that has been done, the role of supervisory function in handling police maladministration within Republic Of Indonesia Ombudsman in East Java representative is done by completing Report on alleged maladministration and prevention of maladministration in the police. This study also discusses the obstacles faced by the Republic of Indonesia Ombudsman when performing the role of supervision, the obstacles comes from the internal and external Republic of Indonesia Ombudsman. This type of research used case study method with qualitative approach. The case study method is a research method to describe and understand the object studied specifically as a case. Qualitative research is research that intends to understand the existing phenomenon. With this type of qualitative research case study, the researcher be able explain the role of supervisory function in handling police maladministration within Republic Of Indonesia Ombudsman, especially at the representative office in East Java located in Surabaya City. And able to describe the obstacles faced by the Republic of Indonesia Ombudsman, both from internal and external. The result of this research is to explain the role of supervisory function in handling police maladministration within Republic Of Indonesia Ombudsman, especially at the representative office in East Java located in Surabaya City and the obstacles faced in carry out the supervisory function. And also provide suggestion to the Republic of Indonesia Ombudsman, especially in the city of Surabaya based on the obstacles.

Item Type: Thesis (Sarjana)
Identification Number: SKR/FIA/2018/663/051808683
Uncontrolled Keywords: Pengawasan, maladministrasi, Ombudsman Republik Indonesia-Supervision, maladministration, Republic of Indonesia Ombudsman
Subjects: 300 Social sciences > 345 Criminal law > 345.02 Criminal offenses > 345.023 23 Specific crimes and classes of crime (Corruption)
Divisions: Fakultas Ilmu Administrasi > Ilmu Administrasi Publik / Negara
Depositing User: soegeng sugeng
Date Deposited: 07 Nov 2019 03:35
Last Modified: 25 Oct 2021 06:52
URI: http://repository.ub.ac.id/id/eprint/166401
[thumbnail of Aghnia Nur Azizah.pdf]
Preview
Text
Aghnia Nur Azizah.pdf

Download (6MB) | Preview

Actions (login required)

View Item View Item