Hubungan Antara Harga Diri Dan Kecenderungan Narsisme Perempuan Pengguna Media Sosial, Instagram

Ramadhana, Egar (2018) Hubungan Antara Harga Diri Dan Kecenderungan Narsisme Perempuan Pengguna Media Sosial, Instagram. Sarjana thesis, Universitas Brawijaya.

Abstract

Penelitian ini bertujuan untuk mencari hubungan antara harga diri dan kecenderungan narsisme perempuan pengguna media sosial instagram. Subyek dari penelitian ini adalah perempuan dengan rentang usia antara 18 — 24 tahun yang rnerniliki akun media sosial Instagram selama kurang Iebih sail] tahun yang berjumlah 116 subyek. Instrurnen yang digunakan untuk mengukur skala harga diri menggunakan skala yang disusun oleh Dewi (2009) berdasarkan dimensi yang dibentuk oleh Coopersmith dan kecenderungan narsisme yang disusun oleh Rumaisa, Arianti, dan Anshori (2015) yang mengacu pada buku DSM — IV. Perhitungan analisis statistik menggunakan program SPSS 22.0 for windows. Hasil analisa hipotesis menggunakan metode Product Moment Pearson. Hasil dan penelitian menunjukan signifikansi (p) sebesar 0,000 < a = 0.05 dengan correlation coefficient sebesar 0,127 artinya tidak terdapat hubungan antara harga diri dan kecenderungan narsisme perempuan pengguna media sosial Instagram.

English Abstract

This study aims to find a relationship between self-esteem and the tendency of narcissism for female users of social media instagram. The subjects of this study were women with an age range between 18-24 years who had Instagram social media accounts for approximately one year totaling 116 subjects. The instrument used to measure selfesteem scale uses a scale compiled by Dewi (2009) based on the dimensions formed by Coopersmith and narcissistic tendencies compiled by Rumaisa, Arianti, and Anshori (2015) which refer to the DSM-IV book. Calculation of statistical analysis using the SPSS 22.0 for Windows program. The results of hypothesis analysis using the Pearson Product Moment method. The results of the study showed significance 69) of 0,000 < a 0,05 with correlation coefficient of 0,127 wick mean this study show that there is no relationship between self-esteem and the tendency of narcissism of women using social media Instagram.

Item Type: Thesis (Sarjana)
Identification Number: SKR/FIS/2018/1132/051901578
Uncontrolled Keywords: Harga Diri, Instagram, Narsisme Instagram ,Narcissism, Self — esteem
Subjects: 300 Social sciences > 302 Social interaction > 302.2 Communication > 302.23 Media (Means of communication)
Divisions: Fakultas Ilmu Sosial dan Ilmu Politik > Psikologi
Depositing User: Budi Wahyono Wahyono
Date Deposited: 21 Oct 2019 04:02
Last Modified: 25 Oct 2021 04:15
URI: http://repository.ub.ac.id/id/eprint/165059
[thumbnail of Egar Ramadhana.pdf]
Preview
Text
Egar Ramadhana.pdf

Download (3MB) | Preview

Actions (login required)

View Item View Item