Komunikasi Perubahan City Branding “Beautiful Malang” Pada Internal Organisasi Pemerintah Kota Malang

Ramdhan, Furqan (2018) Komunikasi Perubahan City Branding “Beautiful Malang” Pada Internal Organisasi Pemerintah Kota Malang. Sarjana thesis, Universitas Brawijaya.

Abstract

Penelitian ini membahas tentang komunikasi perubahan yang terjadi didalam internal pemerintahan Kota Malang. Penelitian terhadap komunikasi perubahan di internal pemerintah Kota Malang dilaksanakan dengan melihat tahapan perubahan, proses perubahan, besaran perubahan, pelaksanaan perubahan, hingga evaluasi dan hambatan dalam perubahan city branding “Beautiful Malang”. Dalam penelitian ini didapati bahwa internal pemerintah Kota Malang menyadari akan besarnya perubahan yang akan terjadi sehubungan dengan perubahan program city branding yang dilaksanakan. Dengan demikian perubahan yang terjadi sudah dilaksanakan dengan tahapan-tahapan guna menyiapkan perubahan dapat berjalan dengan maksimal. Akan tetapi disisi lain perubahan ini disampaikan dengan yang instant dan tidak disertai dengan program pelaksaan yang jelas. Selain itu tahap evaluasi dan komunikasi juga masih terbatas dengan metode berjangka dalam pertemuan rutin.

English Abstract

This research about communication of change that happened in the internal of Malang City goverment. This research about communication of change in the internal Malang goverment is held with focus on the process of change, scale of change, implementation of change, up to the evaluation process and the hindrance in the process of change the city branding “Beautiful Malang”. In this reseach found that internal of Malang City goverment realize abaout how big impact will happen while change process is start to applied. So before the change processed applied, they already prepared the step for implemented in the change process later. But on the other side, the change is delivered to the internal public without clear job description and delivered in the instant way. Another deficiency is found that the internal communication and evaluation process is very limited that held only on the regular meetings.

Item Type: Thesis (Sarjana)
Identification Number: SKR/FIS/2018/339/051805054
Uncontrolled Keywords: City Branding, Internal, Komunikasi Perubahan, Komunikasi Internal-City Branding, Internal, Change Communication, Internal Communicationl
Subjects: 600 Technology (Applied sciences) > 658 General management > 658.8 Managemet of marketing > 658.82 Sales promotion > 658.827 Use of brands and trademarks
Divisions: Fakultas Ilmu Sosial dan Ilmu Politik > Ilmu Komunikasi
Depositing User: soegeng sugeng
Date Deposited: 03 May 2019 02:39
Last Modified: 14 Mar 2022 02:00
URI: http://repository.ub.ac.id/id/eprint/163886
[thumbnail of abstrak.pdf]
Preview
Text
abstrak.pdf

Download (857kB) | Preview
[thumbnail of Furqan Ramdhan.pdf]
Preview
Text
Furqan Ramdhan.pdf

Download (2MB) | Preview

Actions (login required)

View Item View Item