The Need for Management Information Systems on Strategic Planning Process in Libyan Health Service Organizations

Bogabol, Ahmed Omar Ahmed (2014) The Need for Management Information Systems on Strategic Planning Process in Libyan Health Service Organizations. Magister thesis, Universitas Brawijaya.

Abstract

Penelitian ini bertujuan untuk menggambarkan kebutuhan akan sistem informasi manajemen pada proses perencanaan strategis dalam pertumbuhan organisasi di sektor layanan kesehatan. Organisasi layanan kesehatan beroperasi di lingkungan yang terus berubah. Untuk bertahan hidup, organisasi harus merespons dan menyesuaikan diri dengan perubahan lingkungan sosial, ekonomi, dan politik yang terjadi. Sayangnya, di sebagian besar organisasi terutama di sektor jasa, rencana strategis tidak dilakukan dan diimplementasikan dengan baik karena kurangnya apresiasi dan pengetahuan tentang relevansi perencanaan strategis pada pertumbuhan organisasi. Sistem Informasi Manajemen (MIS) adalah faktor kunci untuk memfasilitasi dan mencapai pengambilan keputusan yang efisien dalam suatu organisasi. Penelitian ini mengeksplorasi sejauh mana sistem informasi manajemen yang diterapkan membuat proses perencanaan strategis yang sukses. Studi meneliti siapa organisasi layanan Libya menggunakan sistem informasi manajemen tujuan perencanaan strategis. Penelitian mengadaptasi desain penelitian kuantitatif untuk memeriksa dua pertanyaan penelitian. Data diperoleh dari dokumen kebijakan dan pernyataan misi, laporan tahunan, menit atau pertemuan, kode perilaku, dan setiap jurnal dan buku yang dipublikasikan. Hasil menunjukkan bahwa MIS digunakan untuk meningkatkan proses perencanaan strategis di organisasi layanan Libya. Namun, itu tidak memiliki pengaruh yang sangat signifikan pada proses perencanaan strategis karena kurangnya sumber daya manusia dan kompetensi dalam sistem informasi, kekurangan komponen modal, kendala organisasi tentang ketersediaan tenaga kerja, keterlibatan pemangku kepentingan, dan kebijakan pemangku kepentingan.

English Abstract

study was aimed to describe need for management information systems on strategic planning processes in organizational growth in health service sector. Health service organizations operate in constantly changing environment. To survive, organizations must respond and adjust to social, economic, and political environmental changes that occur. Unfortunately, in most organizations especially in service sector, strategic plans are not carried out and implemented properly due to lack of appreciation and knowledge of relevance of strategic planning on organizational growth. Management Information Systems (MIS) is key factor to facilitate and attain efficient decision making in an organization. This study explores extent to which management information systems implemented make successful strategic planning process. study examined whe r Libyan service organizations use Management Information Systems strategic planning purposes. research adapted quantitative research design to examine two research questions. data were obtained from policy documents and mission statements, annual reports, minutes or meetings, codes of conduct, and any published journals and books. results show that MIS was used to enhance strategic planning process in Libyan service organizations. However, it did not have very significant effect on strategic planning process due to lack of human resources and competence in information system, inadequacies of capital components, organizational constraints on labor availability, stakeholder involvement, and government policy.

Item Type: Thesis (Magister)
Identification Number: TES/658.403 8/BOG/n/041404784
Subjects: 600 Technology (Applied sciences) > 658 General management > 658.4 Executive management
Divisions: S2/S3 > Magister Administrasi Bisnis, Fakultas Ilmu Administrasi
Depositing User: Endro Setyobudi
Date Deposited: 25 Aug 2014 09:42
Last Modified: 27 Apr 2022 06:00
URI: http://repository.ub.ac.id/id/eprint/159641
[thumbnail of AHMED OMAR AHMED BOGABOL.pdf] Text
AHMED OMAR AHMED BOGABOL.pdf

Download (2MB)

Actions (login required)

View Item View Item