Web Based Decision Support System for Employee Recruitment Using Fuzzy Analytic Hierarchy Process

Ablhamid, RamadanKrebish (2013) Web Based Decision Support System for Employee Recruitment Using Fuzzy Analytic Hierarchy Process. Magister thesis, Universitas Brawijaya.

Abstract

Di dunia yang berubah cepat ini, kembali juga merupakan sisi industri dan pasar yang berubah dengan cepat. Sebagai pertumbuhan sisi industri yang luar biasa, banyak perusahaan mencari lebih banyak karyawan. Bukan hanya karyawan biasa dan kurang terampil, tetapi terlatih dan cocok dengan posisi IR di industri. Ini adalah tantangan besar untuk menciptakan sistem yang membantu pengembangan sumber daya manusia di industri untuk membuat IR bekerja lebih mudah tanpa kehilangan kesempatan untuk mendapatkan karyawan terbaik. Juga tujuan dari penelitian ini adalah untuk mengembangkan pengambilan keputusan dan mengevaluasi sistem untuk rekrutmen karyawan menggunakan proses hierarki analitik fuzzy. Sistem akan terlebih dahulu, menghitung bobot perbandingan berpasangan yang dihasilkan oleh administrator. n, sistem akan mengambil semua data tentang pemohon. Setiap orang, memiliki rekor sendiri dalam jumlah kurikulum masing-masing. Sistem hanya akan mengambil data penting seperti usia, jenis kelamin, pendidikan, pengalaman kerja, dan gaji yang diinginkan. n, sistem akan mengambil syarat karyawan yang diinginkan dari Departemen Pengembangan Sumber Daya Manusia. Setiap data tunggal pada semua peserta dihitung sebagai angka dan sistem akan membandingkannya dengan proses hierarki analitik fuzzy (nanti akan disingkatkan sebagai AHP) berat yang dihitung dari matriks pasangan dan menunjukkan hasilnya. Hasil dalam bentuk peringkat, yang menunjukkan pelamar yang paling cocok untuk lowongan kerja yang tersedia.

English Abstract

In this fast-changing world, re are also fast-changing industrial and market side. As great growth of industrial side, many company are seeking for more and more employee. Not only an ordinary and less-skilled employee, but well trained and fit best at ir position at industry. It is a big challenge to create a system that help human resource development in industry to make ir work easier without missing an opportunity to get a best employee. Also objective of this study is to develop a decision making and evaluating system for employee recruitment using fuzzy analytic hierarchy process. system will firstly, calculate weight of pairwise comparison generated by administrator. n, system will retrieve all data about applicant. Every person, has it`s own record in respective curriculum vitae. system will retrieve only important data such as age, gender, education, work experience, and desired salary. n, system will retrieve condition of desired employee from human resource development department. Every single data on all participant is calculated as a number and system will compare it with fuzzy analytical hierarchy process (later on will abbreviated as AHP) weight calculated from pair matrix and show a result. result is in form of rank, which show fittest applicant to available job vacancy.

Item Type: Thesis (Magister)
Identification Number: TES/658.311 1/ABL/w/041308112
Subjects: 600 Technology (Applied sciences) > 658 General management > 658.3 Personnel management (human resource management)
Depositing User: Endro Setyobudi
Date Deposited: 10 Feb 2014 10:08
Last Modified: 10 Feb 2014 10:08
URI: http://repository.ub.ac.id/id/eprint/159459
Full text not available from this repository.

Actions (login required)

View Item View Item