Error Analysis in The Writing Test by Fourth Semester Students of STAI Mahad Aly Al Hikam, Malang.

Suryadi, BSatrio (2012) Error Analysis in The Writing Test by Fourth Semester Students of STAI Mahad Aly Al Hikam, Malang. Sarjana thesis, Universitas Brawijaya.

Abstract

Sekarang ini, bahasa Inggris menyebar ke seluruh dunia, dan dipakai lebih dari jutaan orang di dunia, baik sebagai bahasa utama maupun bahasa kedua. Mengingat penting nya bahasa Inggris, Orang Indonesia berkeinginan memperlajari bahasa Inggris secara mendalam. Bahasa Inggris diajarkan pada Sekolah dasar, Sekelah menengah, sekolah menengah atas, dan juga pada perkuliahan di universitas. mereka. Bagaimanapun, menpelajari bahasa Inggris sebagai bahasa asing, tidak mudah, karena dalam proses pembelajaran, mereka terpengaruh oleh bahasa ibu mereka. Dalam Studi ini, Analis kesalahan dijadikan sebagai objek penelitian. SLA digunakan untuk menganalisa kesalahan sesuai dengan teori Surface strategy taxonomy. Penelitian ini bertujuan membahas : (1) bentuk kesalahan yang ditemukan dalam lembar ujian tengah semester siswa, (2) kesalahan yang paling sering muncul dalam lembar ujian tengah semester siswa STAI Mahad Aly, Al Hikam, Malang. Studi ini adalah studi kualitatif dalam bentuk analisa tekstual . Data pada studi ini berupa 15 lembar ujian tengah semester dari mahasiswa semester empat STAI Mahad Aly, Al H. Lembar ujian tengah semester diambil dari satu kelas bahasa Inggris. Hasil dari penelitian ini adalah siswa sering membuat kesalah selama proses mereka dalam mempelajari bahasa Inggris sebagai bahasa asing. Kesalahan siswa sering mucul dalam penambahan item dalam kalimat, ketika siswa memeberikan kata yang berlebihan dalam kalimat, yang mana itu seharusnya tidak muncul dalam kalimat. Itu disebabkan oleh kurang nya pengetahuan dalam bahasa Inggris, juga kecakapan siswa dalam belajar bahasa Inggris. Saran diberikan pada peneliti selanjutnya untuk memilih analisa kesalahan berasal dari sumber yang lain, seperti buku ajar, Koran ,majalah, atau jurnal di internet. Sebagai pendukung hasil penelitian, peneliti selanjutnya dapat melakukan wawancara untuk mengetahui kemampuan berbahasa pada subyek yand diteliti..

English Abstract

Nowadays, English reaches over the world and now is spoken by million people throughout the world, either used as the first or second language. Considering the importance of English, Indonesians are expected to learn English seriously. English has been taught at Elementary School, Junior High school, Senior High School, and even at the level of University. However, learning English as a foreign language is not easy, because during the learning process they influenced by their first language. In this study Error Analysis is chosen as the object analysis. Second language acquisition is used in the analysis of errors based on Surface Strategy Taxonomy theory in the students midterm test paper. This study aims to identify : (1) the type of errors that found in the students midterm test papers, (2) the most frequently errors that occurred in the students midterm test paper of STAI Mahad Aly Al Hikam, Malang.. This study is qualitative in the form of document analysis. The data are the 15 papers from fourth semester students midterm test papers. The midterm test papers were collected from one class of English class students in STAI Mahad Aly Al Hikam Malang. The results of this research are the students mostly produced errors in their step of learning English as the foreign language. The errors of students mostly occurred in addition, when the students or the language learners puts more item into sentences, that the word is should not appeared in the sentence. It caused by the lack of English knowledge, and also the low proficiency of students. Suggestion is made for next researchers to choose error analysis study from other sources, like text book, newspaper, magazine, or paper on the internet, so can give various object of study . To support the result, next researcher can also take an interview, to know the language ability of the subjects being analyzed.

Item Type: Thesis (Sarjana)
Identification Number: SKR/FBS/2012/34/051201169
Subjects: 400 Language > 420 English and Old English (Anglo-Saxon)
Divisions: Fakultas Ilmu Budaya > Bahasa dan Sastra Inggris
Depositing User: Endang Susworini
Date Deposited: 01 Oct 2012 11:54
Last Modified: 18 Oct 2021 05:40
URI: http://repository.ub.ac.id/id/eprint/100475
[thumbnail of 051201169.pdf]
Preview
Text
051201169.pdf

Download (2MB) | Preview

Actions (login required)

View Item View Item