The Influence Of Service Quality And Switching Cost Through Customer Satisfaction And Switching Barriers, Towards Switching Intention To Xiaomi Smartphone A Study Of Smartphone Users In Malang

Triabadi, Satya Rasyid (2018) The Influence Of Service Quality And Switching Cost Through Customer Satisfaction And Switching Barriers, Towards Switching Intention To Xiaomi Smartphone A Study Of Smartphone Users In Malang. Sarjana thesis, Universitas Brawijaya.

Abstract

Penelitian ini bertujuan untuk menguji dampak Kualitas Pelayanan, Pengorbanan untuk Beralih, Kepuasan Pelanggan, Hambatan untuk Beralih terhadap Niat untuk Beralih. Populasi untuk penelitian ini adalah pengguna smartphone di Kota Malang. Penelitian ini menggunakan pendekatan kuantitatif dengan kuesioner untuk mengumpulkan data. Ada 150 kuesioner yang dibagikan kepada setiap pelanggan yang sudah memakai smartphone selain merek Xiaomi di Malang. Data yang terkumpul dianalisis dengan menggunakan metode kuantitatif yaitu, analisis Partial Least Square Path menggunakan aplikasi bernama SmartPLS versi 2.0. Hasil dari penelitian ini menunjukkan adanya pengaruh langsung dan tidak langsung terhadap variabel terikat termasuk pengaruh langsung dan tidak langsung dalam variabel independen yang digunakan yaitu Kualitas Pelayanan, Pengorbanan untuk Beralih, Kepuasan Pelanggan, Hambatan untuk Beralih terhadap Niat untuk Beralih. Sedangkan Hambatan untuk Beralih adalah variabel paling dominan yang mempengaruhi Niat untuk Beralih secara langsung, dan variabel yang paling dominan dalam menjembatani Niat untuk Beralih dan Kualitas Pelayanan secara tidak langsung adalah Hambatan untuk Beralih.

English Abstract

This research aims at examining the influence of Service Quality, Switching Cost through Customer Satisfaction and Switching Barriers towards Switching Intention. The population of this research is smartphone users in Malang City. This research used quantitative approach employing questionnaire to collect the data. There are 150 questionnaires distributed to every smartphone users in Malang. The collected data were analyzed by using quantitative methods i.e., Partial Least Square Path analysis based on the application named SmartPLS version 2.0. The results of this research show that there is an influence from direct and indirect influence on the variables used which is Service Quality, Switching Cost, Customer Satisfaction, Switching Barriers towards Switching Intention. In this case, Switching Barriers is not only the most dominant variable that affects the Switching Intention directly, but it also the most dominant variable that mediates the Switching Intention and Service Quality indirectly.

Item Type: Thesis (Sarjana)
Identification Number: SKR/FE/2018/432/051809172
Uncontrolled Keywords: Kualitas Pelayanan, Pengorbanan untuk Beralih, Kepuasan Pelanggan, Hambatan untuk Beralih, Niat untuk Berali, Service Quality, Switching Cost, Customer Satisfaction, Switching Barriers, Switching Intention
Subjects: 600 Technology (Applied sciences) > 658 General management > 658.8 Managemet of marketing > 658.83 Market research > 658.834 Consumer research > 658.834 3 Consumer attitudes, preferences, reactions
Divisions: Fakultas Ekonomi dan Bisnis > Manajemen
Depositing User: Nur Cholis
Date Deposited: 21 Jun 2019 02:32
Last Modified: 20 Oct 2021 06:23
URI: http://repository.ub.ac.id/id/eprint/162845
[thumbnail of SATYA RASYID TRIABADI.pdf]
Preview
Text
SATYA RASYID TRIABADI.pdf

Download (3MB) | Preview

Actions (login required)

View Item View Item