Strategi Komunikasi Art Director Pada Youth Concert Revival 2016 Dalam Menumbuhkan Motivasi Diri Singer Tim.

Satryawan, Erlangga (2017) Strategi Komunikasi Art Director Pada Youth Concert Revival 2016 Dalam Menumbuhkan Motivasi Diri Singer Tim. Sarjana thesis, Universitas Brawijaya.

Abstract

Isu kepemimpinan merupakan isu yang populer dalam organisasi. Tidak terkecuali pada bidang paduan suara. Art Director yang merupakan pemimpin dalam sebuah paduan suara salah satunya merupakan pemimpin yang sangat berpengaruh dalam menjalankan salah satu visi dan misi dalam organisasi yang sudah disepakati bersama. Organisasi selalu memiliki sebuah bentuk komunikasi yang penting dalam prakteknya. Berbagai bentuk pesan yang merupakan ide, feedback dapat diterima dengan persepsi yang sama dan jelas sehingga proses pencapaian tujuan organisasi dapat berjalan lancar. Komunikasi dalam organisasi sendiri sangat berpengaruh terhadap motivasi dari anggota organisasi itu sendiri. Pace & Faulesdalam hal ini menyebutkan bahwa iklim komunikasi tertentu memberi pedoman bagi keputusan dan perilaku individu. Keputusan-keputusan yang diambil oleh anggota organisasi untuk melaksanakan pekerjaan mereka secara efektif, untuk mengikatkan diri mereka dengan organisasi. Tujuan penelitian ini adalah untuk mengetahui dan menganalisis Strategi Komunikasi Art Director pada Youth Concert Revival 2016 dalam Menumbuhkan Motivasi Singer Tim. Penelitian ini menggunakan metode kualitatif dengan model analisis deskriptif dengan teknik pengumpulan data melalui media wawancara dan observasi. Kualitatif dengan model analisis deskriptif. Menurut Kriyantono (2010 h. 56) riset kualitatif inimemiliki tujuan untuk menjelaskan fenomena sedalam dalamnya dengan mengumpulkan data sedalam dalamnya. Berdasarkan hasil penelitian yang dilakukan peneliti melalui analisis data didapatkan kesimpulan bahwa Strategi Komunikasi Art Director pada Youth Concert Revival 2016 dalam Menumbuhkan Motivasi Singer Tim. Strategi yang dilakukan adalah melalui komunikasi dan pendekatan personal. Terlihat ketika art director selalu memberikan motivasi dan contoh serta pembelajaran dalam prakteknya.

English Abstract

The issue of leadership is a popular issue among organizations. No exception in the choir. Art Director who is a leader in a choir, one of them is a leader who is very influential in running one of the vision and mission in the organization that has been agreed before. Organizations always have an important form of communication in the practice, for the shake of an organization that consisting of leaders and members or subordinates System in the organization must be established inter-communication or two-way communication. Various forms of messages that are ideas, feedback can be accepted with the same perception and clear so that the process of achieving organizational goals can run smoothly. Communication within the organization itself had an influent on the motivation of members of the organization itself. Pace & Faules in this regard states that a particular communication climate provides guidance for individual decisions and behavior. Decisions made by members of the organization to carry out their work effectively, to bind themselves to the organization. The purpose of this research is to know and analyze Communication Communication Strategy Art Director at Youth Concert Revival 2016 in motivation improvement team singer. This research uses qualitative method with descriptive analysis model, observation, and also deep interview. Qualitative with descriptive analysis model. According to Kriyantono (2010 p.56) this qualitative research has a purpose to explain the deepest phenomena by collecting data as deep as it is. Based on the results of research conducted by researchers through data analysis found the conclusion that Communication Strategy Art Director at Youth Concert Revival 2016 in Improving Singer Motivation Team. The strategy is through communication and personal approach. Seen when the art director always provides motivation and examples and learning in practice.

Item Type: Thesis (Sarjana)
Identification Number: SKR/FIS/2017/1172/051801371
Uncontrolled Keywords: Strategi Komunikasi, Art Director, Motivasi
Subjects: 300 Social sciences > 302 Social interaction > 302.2 Communication
Divisions: Fakultas Ilmu Sosial dan Ilmu Politik > Ilmu Komunikasi
Depositing User: Budi Wahyono Wahyono
Date Deposited: 07 Feb 2018 01:37
Last Modified: 06 Dec 2020 13:01
URI: http://repository.ub.ac.id/id/eprint/8743
Full text not available from this repository.

Actions (login required)

View Item View Item